۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۲
کد خبر: 82336707
T T
۰ نفر
خراسان رضوي رتبه اول كشور در تعداد معلولان مجهول الهويه را دارد

مشهد- ايرنا- مديركل بهزيستي خراسان رضوي گفت: اين استان از نظر شمار معلولان مجهول الهويه رتبه اول كشور را دارد.

حميدرضا پوريوسف روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: دو هزار و 130 نفر از معلولان مراكز شبانه روزي اين استان فاقد هويت و مجهول الهويه هستند.
وي اظهار كرد: بيش از 50 درصد اين معلولان را معلولان ذهني و حدود 15 درصد را سالمندان فاقد هويت تشكيل مي دهند.
وي گفت: هم اكنون 140 مركز شبانه روزي و روزانه نگهداري از معلولان و ارائه دهنده خدمات به اين گروه در اين استان فعاليت دارند كه 80 مركز از اين تعداد مراكز شبانه روزي هستند.
مدير كل بهزيستي خراسان رضوي افزود: هم اكنون معلولان مجهول الهويه 40 درصد مراكز شبانه روزي استان را پر كرده اند و با كمك خيرين، يارانه بهزيستي و مشاركت مراكز، نگهداري مي شوند.
وي در تشريح علت زياد بودن تعداد معلولان فاقد هويت در مشهد اظهار كرد: برخي خانواده هاي داراي معلول اعتقاد دارند بهترين و امن ترين محل براي شفا گرفتن يا نگهداري از معلول و سالمند، بارگاه مطهر رضوي است و به اين دليل و نيت به مشهد سفر نموده و فرد معلول را در اين مكان رها مي كنند.
وي گفت: نگهداري از معلولان به ويژه معلولاني كه مشكلات ذهني و رواني دارند بسيار سخت است و موجب خستگي شديد خانواده ها مي شود بنابراين رها كردن عضو معلول خانواده در نظر آنان راه مناسبي است در حالي كه اين افراد مي توانند با مراجعه به بهزيستي از كمك و حمايت اين سازمان در نگهداري از معلول خود بهره مند شوند.
هم اكنون 96 هزار و 255 معلول در استان خراسان رضوي شناسايي شده و داراي پرونده در بهزيستي اين استان هستند.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاوداني ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم