۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۵۱
کد خبر: 82337102
T T
۰ نفر
گشایش نمایشگاه بین‌المللی كتاب دوحه/حضور ایران با 300 عنوان كتاب

تهران - ایرنا - بیست‌ و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب دوحه قطر با حضور جمهوری اسلامی ایران و رونمایی از 300 عنوان كتاب توسط ناشران كشورمان گشایش یافت.

به گزارش عصر چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، این نمایشگاه با حضور وزیران فرهنگ و ورزش، اوقاف و امور اسلامی، كار و امور اجتماعی، برنامه‌ریزی توسعه و آمار، حمل و نقل و ارتباطات، نمایندگان مجلس شورای قطر و سفرای كشورهای اسلامی و مسئولان جمهوری اسلامی خارجی گشایش یافت.
در نمایشگاه امسال، 490 انتشاراتی از 33 كشور به ارائه 104 هزار عنوان كتاب و بیش از 15 هزار عنوان كتاب منتشره در سال 2016 میلادی عرضه شده است.
در نمایشگاه كتاب دوحه امسال علاوه بر ناشرین خارجی به بخش داخلی نیز توجه بیشتری شده و علاوه بر وزارت فرهنگ و ورزش و وزارت اوقاف قطر، مؤسسات و نهادهای فرهنگی قطری از جمله شهرك فرهنگی كتارا، مركز فرهنگی كودكان، مؤسسه تبلیغاتی راف، موزه قطر در این دوره از نمایشگاه كتاب حضور دارند.
براساس اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همچنین، شهرك فرهنگی كتارا با 28 عنوان كتاب شامل كتاب‌های داستانی كه در مسابقات داستان‌نویسی موفق به دریافت جایزه شده‌اند و مؤسسه تبلیغی راف با 6 ترجمه جدید قرآن كریم به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی ، سواحیلی، فلیپینی و چینی در چارچوب برنامه توزیع یك میلیون قرآن كریم شركت كرده‌اند.
رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر در غرفه كشورمان با ارائه جدیدترین محصولات فرهنگی انتشارات الهدی، محصولات فرهنگی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، بخش ویژه آثار فكری حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به زبان‌های عربی و انگلیسی، كتاب‌های آموزش زبان فارسی، جاذبه‌های توریستی ایران را در معرض دید بازدیدكنندگان قرار داده است.
نشست نویسندگان و اصحاب فرهنگ و رسانه قطر در طول برگزاری نمایشگاه از دیگر برنامه‌های این نمایندگی فرهنگی است.
در بیست‌ و هفتمین دوره نمایشگاه كتاب دوحه علاوه بر غرفه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر، مؤسسه نمایشگاه‌های كتاب وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دار الثقافه و الفن، انتشارات احسان، انتشارات كانی مهر حضور دارند.
به گزارش ایرنا،‌ غرفه ایران در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی كتاب قطر ۲۴ متر مربع است كه ۳۰۰ عنوان كتاب در حوزه ایران شناسی، ادبیات، هنر، آموزش خط، آموزش زبان فارسی و كودك و نوجوان به نمایش گذاشته می‌شود.
معرفی صنعت نشر ایران، دعوت از ناشران بین‌الملل برای حضور در نمایشگاه كتاب تهران، معرفی نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران در قالب كاتالوگ و بروشور، دیدار با روسای نمایشگاه‌های بین‌المللی كتاب دیگر كشورها و دعوت از آن‌ها برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، معرفی طرح گرنت، برگزاری روز ایران و مذاكره با دیگر ناشران خارجی شركت كننده در نمایشگاه ازجمله برنامه هایی است كه درغرفه ایران به آن پرداخته می‌شود.
انتخاب شعار «بخوان» برای این نمایشگاه شبیه شعار امسال نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران است.
بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی كتاب دوحه تا ۲۰ آذر ماه جاری میزبان بازدید كنندگان است.
فراهنگ**1355**1027**خبرنگار: علی اكبر قزوینیان**انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی
۰ نفر