۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۹
کد خبر: 82337133
T T
۰ نفر
سلحشوری عملكرد شش ماهه فراكسیون زنان مجلس را ارائه كرد/ زنان قربانی خشونت، با شماره 123 تماس بگیرند

تهران- ایرنا- رئیس فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی گزارشی از عملكرد شش ماهه این فراكسیون را ارائه كرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، پروانه سلحشوری روز چهارشنبه در نشستی كه با حضور اعضای فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی برگزار شد در جمع خبرنگاران گزارشی از عملكرد شش ماهه این فراكسیون به رسانه ها ارائه كرد.
رئیس فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اینكه زنان در مجلس دهم حضور چشمگیری نسبت به مجالس قبلی دارند، گفت: ما در این مجلس شاهدیم كه 17 نماینده زن به مجلس راه یافتند و از زمان آغاز به كار فعالیت مجلس دهم، بانوان ما علاوه بر فعالیت در كمیسیون های تخصصی در فراكسیون زنان مجلس نیز فعال بودند.
وی تاكید كرد: افزایش زنان در این دوره از مجلس سطح انتظارات جامعه را بالا برده است و زنان جامعه از ما اعضای فراكسیون زنان مجلس توقعات زیادی دارند كه ما باید تلاش كنیم مشكلات آنان را حل كنیم.
سلحشوری ادامه داد: ما از ابتدای مجلس دهم و تشكیل فراكسیون زنان مجلس تلاش كردیم با صاحبنظران و كارشناسان و فعالان حوزه زنان جلسات كارشناسی داشته باشیم و این امر انجام شد و هر زمان كه نیاز به طرحی بود ما تلاش كردیم آن را به مجلس ارائه كنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس با تاكید بر جوانگرایی گفت: اكثر فراكسیون زنان مجلس بانوان جوان هستند كه این نشان دهنده جوانگرایی این مجلس است.
سلحشوری اضافه كرد: از ابتدای تشكیل فراكسیون زنان مجلس ما طرح های مختلفی را در مجلس پیگیری كردیم از جمله اینكه رایزنی لازم را در جهت تصویب طرح یك فوریتی اعطای تابعیت به فرزندان و مادران ایرانی داشتیم كه منجر به تصویب این طرح شد.
رئیس فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: همچنین ما تلاش كرده ایم لایحه كاهش ساعت كاری بانوان شاغل در شرایط خاص تصویب شود.
وی گفت: تخصیص 25 صدم درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده معادل 1300 میلیارد تومان برای توسعه ورزش همگانی زنان و جوانان در كمیسیون تلفیق از مهمترین اقدامات ما بود.
سلحشوری تاكید كرد: رایزنی برای حل مشكل تماس برخی از زندانیان زن با فرزندان و خانواده های خویش، بررسی چگونگی اجرایی كردن بیمه زنان خانه دار، و نامه به رئیس جمهوری برای درخواست به كارگیری زنان در مناصب كلان مدیریتی از دیگر این اقدامات این فراكسیون بوده است.
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به حضور 4 نماینده زن در كمیسیون تلفیق مجلس گفت: تصویب مقتدرانه ماده 30 لایحه برنامه ششم توسعه در رابطه با عدالت جنسیتی در كمیسیون تلفیق از مهمترین پیشنهادات فراكسیون زنان مجلس بود كه خوشبختانه این ماده در كمیسیون به تصویب رسید. البته پس از تغییراتی به ماده 31 لایحه تغییر نام پیدا كرد.
سلحشوری تاكید كرد: فراكسیون زنان برای پیدا كردن راه حل اجرای قانون بیمه زنان خانه دار كه 10 سال قبل تصویب شده ولی به دلیل بار مالی اجرایی نشده است تلاش هایی را انجام می دهد. همچنین ما به دنبال گسترش اشتغال خانگی زنان هستیم.
وی گفت: در این راستا طرحی مبنی بر اشتغال خانگی زنان تدوین شده است تا بانوان بتوانند مجوز كار در منزل دریافت كنند این طرح ظرف 6 ماه آینده در مجلس بررسی می شود.

** تلاش برای آوردن روز مبارزه با خشونت علیه زنان در تقویم رسمی كشور
طیبه سیاوشی نماینده تهران درمجلس در ادامه این نشست گفت: ما تلاش داریم روزی با عنوان روز خشونت علیه زنان در تقویم رسمی كشور نامگذاری شود.
وی ادامه داد: مبارزه با خشونت علیه زنان اهمیت ویژه ای دارد؛ از این رو، خواستار گنجاندن این روز در تقویم رسمی كشور هستیم.
فاطمه سعیدی عضو دیگر فراكسیون زنان مجلس گفت: ما تلاش داریم حضور زنان در پست های مدیریتی وزارت آموزش و پرورش افزایش یابد.
وی تصریح كرد: ما همچنین خواهان تغییر در شرایط دختران بازمانده از تحصیل به دلیل ازدواج زودهنگام هستیم.

** زنان و كودكان مورد خشونت قرار گرفته با شماره 123 تماس بگیرند
فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران گفت: فراكسیون زنان مجلس برای ایجاد شماره 123 در اورژانس اجتماعی شهرداری تلاش كرد كه در این راستا این شماره ایجاد شده و زنان و كودكانی كه مورد خشونت قرار می گیرند در صورت تماس با این شماره وضعیت خود را اعلام می كنند و آنها به خانه های امنی تا رسیدگی به شرایط زندگی شان منتقل می شوند.
سیام**9121**3061**1449*خبرنگار: سمیه لاری*انتشاردهنده: امیر كاردان راد
۰ نفر