۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۳۵
کد خبر: 82342192
T T
۰ نفر

شناسایی 318 دانش آموز بازمانده از تحصیل در دزفول

۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۳۵
کد خبر: 82342192
شناسایی 318 دانش آموز بازمانده از تحصیل در دزفول

دزفول - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش دزفول گفت:318 دانش آموز در این شهرستان از تحصیل بازمانده اند.

به گزارش ایرنا سودابه دستی ترك روز یكشنبه در نشست شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سالن جلسات فرمانداری افزود:پارسال طبق اعلام اداره كل آموزش و پرورش خوزستن 700 نفر از دانش آموزان دزفول از تحصیل بازمانده تشخیص داده شدند ولی این آمار دقیق نبود كه امسال طبق آماری كه ارائه شده 402 دانش آموز بازمانده از تحصیل تشخیص داده شدند .
وی افزود:از این تعداد 264 دانش آموز پسر و 138 دانش آموز دختر بودند كه ثبت نام آنها در سامانه سناد مشكل داشته و ثبت نشده بودند كه با حل این مشكل تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در این شهرستان به 318 نفر كاهش یافت.
معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش دزفول با بیان اینكه دانش آموزی كه مهرماه در كلاس درس حضور نیابد بازمانده از تحصیل تلقی می شود گفت:تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی در دزفول 39 هزار نفر می باشند كه از این تعداد پنج هزار نفر لازم التوجه هستند و این دانش آموزان مشكل روحی،روانی، جسمی وخانوادگی ندارند و تنها از نظر آموزشی نیازمند توجه هستند.
دستی ترك افزود:طبق آماری كه جمع آوری شده 47 دانش آموز بدسرپرست،2 دانش آموز بیمار صعب العلاج ،هفت دانش آموز استثنایی و 92 دانش آموز مهاجر در دزفول وجود دارد ضمن اینكه 157 دانش آموز دزفولی مقطع ششم را به پایان رسانده اند ولی وارد پایه ششم نشده اند.
وی تاكید كرد علاوه بر جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل باید شرایط را به گونه ای برای آنها رقم زد كه بتوانند شرایط را حفظ كنند و به تحصیل ادامه دهند.
عبدالمحمد جرجانی مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز در این نشست بر لزوم جذب به دانش آموزان بازمانده از تحصیل تاكید كرد و افزود:اگر پیگیر این دانش آموزان نباشیم در آینده مشكلات بیشتری گریبانگیر جامعه خواهد شد.
وی خواستار همكاری هرچه بیشتر مسئولان دزفول در خصوص حل مشكلات آموزشی در این شهرستان شد.
بیش از 71 دانش آموز در شهرستان دزفول مشغول به تحصیل هستند.
7278/6068خبرنگار:رقیه كردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه