۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۸:۵۹
کد خبر: 82344304
T T
۰ نفر
رونمایی از پوستر فراخوان جشنواره پیشگیری از اعتیاد در تبریز

تبریز - ایرنا - همزمان با برگزاری همایش راهكارهای فرهنگی و هنری پیشگیری از اعتیاد، پوستر فراخوان نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری پیشگیری از اعتیاد در تبریز رونمایی شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، نخستین جشنواره فرهنگی و هنری پیشگیری از اعتیاد با عنوان 'راه و چاه' با همكاری دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، كانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان شرقی و انجمن های فرهنگی و هنری استان برگزار می‌شود.
این جشنواره با هدف تبیین جایگاه فرهنگ و هنر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تبیین نقش و جایگاه اصحاب فرهنگ و هنر در اجتماعی كردن مبارزه با اعتیاد و حساس كردن افراد جامعه نسبت به مساله اعتیاد در بخش های فیلم كوتاه، عكس، شعر، نقاشی و كاریكاتور برگزار می شود.
در بخش عكاسی، هر عكاس می تواند 10 قطعه تك عكس در موضوع های جشنواره ارسال كند.
در بخش شعر، اشعار در دو بخش تركی و فارسی در این جشنواره پذیرفته می‌شود و در بخش نقاشی نیز هر هنرمند می تواند سه اثر تولیدی ارائه كند و تكنیك ارائه آثار آزاد است.
در بخش فیلم، علاقه مندان می توانند آثار خود را در قالب داستانی، مستند و پویانمایی به صورت MPEG4-H264یا MOR ارائه كنند.
در بخش كاریكاتور نیز هر هنرمند می تواند 5 اثر ارائه كند و تكنیك ارائه آثار آزاد است.
علاقمندان می توانند آثار خود را تا پایان اردیبهشت سال 96 به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دفتر فرهنگ آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارسال كنند.
همایش راهكارهای فرهنگی و هنری پیشگیری از اعتیاد با همكاری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و انجمن‌های فرهنگی،‌ هنری و ادبی استان شامگاه دوشنبه برگزار شد.
در حاشیه این همایش نمایشگاه كاریكاتور اعتیاد در قالب 30 اثر از هنرمندان كارتونیست استان گشایش یافت.
به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه هنرمندان با نگاهی ویژه به موضوع اعتیاد و آسیب های اجتماعی و تاكید بر شناسایی تهدیدهای مواد مخدر و كارشناسی وضع موجود اعتیاد در جامعه به خلق و نمایش آثار خود پرداختند.
در این نمایشگاه هنرمندان با استفاده از هنر كاریكاتور به ارائه راهكارهای فرهنگی پیشگیری از اعتیاد پرداخته بودند.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023/6183