۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۹:۳۰
کد خبر: 82344351
T T
۰ نفر
العبادی: نیروهای عراقی یك سوم استان نینوا را  آزاد كرده اند

تهران - ایرنا - 'حیدر العبادی' نخست وزیر و فرمانده كل نیروهای مسلح عراق در جریان بازدید از منطقه 'حمام العلیل' در جنوب شهر 'موصل' در استان 'نینوا' با اهالی و مسوولان این منطقه دیدار و تاكید كرد كه یك سوم این استان آزاد شده است .

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری 'الیوم السابع'، العبادی گفت كه نیروهای مسلح عراق پیشرفت های قابل توجهی در عملیات آزادسازی استان نینوا از دست تروریست های 'داعش' داشته اند .
العبادی در گفت و گوی مطبوعاتی افزود: سرعت موفقیت در عملیات آزادسازی استان نینوا و مركز آن شهر موصل بسیار بیشتر از آزادسازی شهر 'الرمادی' در استان 'الانبار' و شهر 'بیجی' در استان 'صلاح الدین' بوده است .
وی گفت : نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی نینوا به خوبی عمل كرده اند و در جریان این عملیات مردم را از مناطق خود خارج نكردند و ما به پیشرفت های زیادی دستی یافته ایم و یك سوم مساحت نینوا را آزاد كرده و اكنون در حال نبرد در داخل موصل هستیم.
نخست وزیر عراق تاكید كرد' نیروهای مبارزه با تروریسم و ارتش و پلیس فدرال عراق به همراه نیروهای 'الحشد الشعبی' در همه محورهای عملیاتی سریع تر از برنامه های پیش بینی شده به موفقیت های چشم گیری دست یافته اند.
وی نبرد نینوا را پاك و بدون هیچ گونه نقض حقوق بشر عنوان كرد و به استقبال ساكنان مناطق آزاد شده از نیروهای عراقی اشاره داشت.
العبادی گفت كه گروه تروریستی داعش هیچ یك از ارزش های اخلاقی و یا انسانی را رعایت نمی كند. وی تاكید كرد: به اهالی موصل می گویم كه برای آزادی این شهر می آییم و هیچ جایی برای داعش در عراق وجود ندارد و نیروهای مسلح از شهروندان عراقی برای عراق یكپارچه حمایت می كنند.
وی با اشاره به ائتلاف بین المللی در جنگ علیه داعش كه خطری برای همه جهان است، گفت: برای غلبه و سلطه بر تروریست های داعش جنگ می كنیم. وی خواهان كمك های بیشتر برای جنگ علیه گروه تروریستی داعش شد .
عملیات آزاد سازی موصل به دستور حیدر العبادی فرمانده كل نیروهای مسلح عراق در 17 اكتبر (26 مهر) آغاز شد و نیروهای ارتش این كشور به همراه داوطلبان عراقی و نیروهای الحشد الشعبی تا كنون توانسته اند بخش های زیادی از استان نینوا را آزاد كنند .
خاورم**1408**1651
مترجم: اكرم كرمی-انتشاردهنده:مسعودجعفریان