معاون استاندار آذربايجان غربي: كاربردي كردن پژوهش ها توسط ادارات مهمترين گام در تحقق اقتصاد مقاومتي است

اروميه - ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي گفت: كاربردي كردن پژوهش ها توسط ادارات مهمترين گام در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي است كه اين امر با همكاري دانشگاه، صنعت و دستگاه هاي اجرايي ممكن مي شود.

به گزارش ايرنا از سايت اطلاع رساني استانداري آذربايجان غربي، نادر صفرزاده روز سه شنبه در آيين بزرگداشت هفته پژوهش و فناوري كه در دانشگاه آزاد اسلامي اروميه برگزار شد، افزود: نهادينه سازي فرهنگ تلاش و پشتكار در دانشگاه ها و مراكز علمي استان ضروري است و اساتيد و دانشگاهيان به عنوان پيشگامان عرصه علم، دانش و پژوهش بايد در مسير عموميت دادن علم در جامعه و حركت استان به سمت توسعه، ترقي و شكوفايي تلاش كنند.
وي اضافه كرد: مسئولان دستگاه هاي اجرايي از ظرفيت هاي دانشگاهي و دستاوردهاي پژوهشي به صورت عملياتي و كاربردي در راه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي و ارتقاي شاخص هاي توسعه آذربايجان غربي استفاده كنند.
وي ادامه داد: حمايت از شركت هاي دانش بنيان لازم است و زيرساخت ها و امكانات خوبي از جمله مراكز رشد و پارك هاي علم و فناوري براي فعاليت پژوهشگران و فناوران در استان فراهم شده كه در كنار اين ها بايد مسئولان، دانشگاه ها و مراكز علمي حمايت و توجه بيشتري به تاسيس و توسعه شركت هاي دانش بنيان در جهت تحقق اقتصاد دانش بنيان، تجاري سازي دانش و كاربردي كردن ايده هاي برتر نخبگان داشته باشند.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي افزود: خوشبختانه امروز شاهد ارتقاي فعاليت هاي پژوهشي و فناورمحور در دانشگاه ها و مراكز علمي استان هستيم كه بايد زمينه بهره گيري از اين دستاوردها را در خصوص اشتغالزايي، كاهش نرخ بيكاري، رونق اقتصادي و توليد و به طور كلي ارتقاي شاخص هاي توسعه در استان فراهم كنيم.
در ادامه اين آيين با اهداي لوح قدرداني و هدايايي از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامي اروميه، تعدادي از اساتيد پژوهشگر، انجمن هاي علمي برتر و فعالان حوزه پژوهش در دانشگاه تجليل شد.
همچنين چهار نفر از اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي اروميه كه موفق به كسب رتبه دانشياري شده بودند، در اين آيين تجليل شدند.
به گزارش ايرنا، موضوع پژوهش در كشور به ويژه آذربايجان غربي يكي از موضوعاتي است كه دستگاه هاي اجرايي توجه زيادي به آن ندارند و سه درصد سهم اين بخش كه در قانون بر آن تاكيد شده، به خوبي اختصاص نمي يابد.
علاوه بر آن بسياري از پژوهش هاي مراكز تحقيقاتي و دانشگاهي، كاربردي نيستند و بيشتر به تئوري پردازي مي پردازند.
اين در حالي است كه همه ساله هفته آخر آذرماه به نام هفته پژوهش نامگذاري شده است.
مهمترين اخبار ايرناي كشور و آذربايجان غربي را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبري تلگرام اين رسانه به آدرس irnaoromiye@ دريافت كنيد.
8137/2093**خبرنگار: سيده فاطمه سجادي ** انتشاردهنده: صابر چهرقاني