۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۲۲:۲۶
کد خبر: 82345704
T T
۰ نفر
بيش از 50 هزار نفر حاشيه نشين چابهار فاقد برق و امكانات هستند

چابهار- ايرنا- معاون استاندار سيستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ويژه چابهار گفت: بيش از 50 هزار نفر از جمعيت حاشيه نشين چابهار سالها فاقد برق، آب، فضاي آموزشي، بهداشتي و هرگونه امكانات رفاهي اوليه براي گذران زندگي هستند.

به گزارش ايرنا، احمدعلي موهبتي در بازديد اعضاي كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي از مناطق حاشيه نشيني چابهار اظهار داشت: زندگي هزاران نفر در حاشيه بندر و منطقه آزاد چابهار در شان و جايگاه نظام جمهوري اسلامي ايران نيست و بسياري از خدمات شايسته نظام را تحت الشعاع قرار داده است.
وي افزود: مسئولان براي حل مشكلات ساكنان مناطق حاشيه نشيني اقدامات لازم و عملي را انجام دهند تا رضايت افراد محروم را در پي داشته باشد.
وي با بيان اينكه در پي خشكسالي هاي 20 سال اخير جمعيت زيادي از مردم روستاهاي شهرستان چابهار و شهرهاي همجوار استان سيستان وبلوچستان براي رونق كسب و كار و بدست آوردن روزي حلال در مناطق بدون امكانات حاشيه شهر ساكن شده اند، افزود: مسئولان بايد فكر اساسي براي ساماندهي اين مناطق داشته باشند.
فرماندار چابهار بيان كرد: مردم كم درآمد مناطق حاشيه نشين در گرماي سوزان و شرجي بدون برق شرايط سخت زندگي را تحمل مي كنند.

رئيس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: نبايد دولت غافل از مناطق حاشيه نشين و بدون امكانات شهري مانند چابهار باشد.
داود محمدي افزود: ساماندهي و ارايه امكانات به مناطق محروم روستايي و حاشيه شهر چابهار ضروري است.
وي ادامه داد: اعضاي كميسيون اصل 90 به صورت جدي مشكلات مردم حاشيه نشين چابهار، روستاي تيس و ديگر موارد مطرح شده در سفر 2 روزه را بررسي مي كنند و نتيجه آن به اطلاع مردم خواهد رسيد.
وي گفت: متاسفانه برخي از دستگاههاي اجرايي اقدامات لازم را براي توسعه سواحل مكران انجام نداده اند و در عمل كوتاهي زيادي مشاهده مي شود.
وي بر حل مشكلات مردم شهرستان محروم چابهار تاكيد كرد و افزود: نبايد اين منطقه راهبردي نيروي بيكار و مشكلات براي تامين آب داشته باشد.
رئيس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: اعضاي اين كميسيون در پي شكايت و گلايه مردم چابهار و عدم رسيدگي به مشكلات از سوي مسئولان به چابهار سفر كرده و از نزديك مشكلات را بصورت ميداني بررسي كردند.
به گزارش ايرنا، اعضاي كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي و مديران و اعضاي دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي به منظور آشنايي با مشكلات روستاي تيس و حاشيه نشيني و ظرفيت هاي بندر و منطقه آزاد ديروز /دوشنبه/ وارد چابهار شدند و از ظرفيت هاي صنعتي و تجاري اين شهرستان ديدن كردند.
نمايندگان مجلس در سفر 2 روزه خود به چابهار، از مجتمع پتروشيمي، كارگاه هاي توليدي برنج، چاي روغن كشي منطقه آزاد نيز ديدن كردند و در نشست شوراي اداري چابهار شركت و مسائل و مشكلات را مورد بررسي قرار دادند.
به گزارش ايرنا چابهار تنها بندر اقيانوسي ايران با 300 هزار نفر جمعيت از شمال به شهرستانهاي نيكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به درياي عمان(مكران) و از غرب به كنارك متصل است.
اين شهرستان زيبا و ساحلي در جنوبي ترين منطقه مكرانِ بلوچستان واقع شده وشهر چابهار تا زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان 645 كيلومتر فاصله دارد.
3043**6081 خبرنگار: رستم كريمي نژاد **انتشار دهنده: حيدر سراياني