قزوين از استان هاي پيشرو در عرصه مقابله با آسيب هاي اجتماعي است

قزوين - ايرنا - معاون اجتماعي مركز امور اجتماعي و فرهنگي وزارت كشور گفت: قزوين از استان هاي پيشرو در عرصه مقابله با آسيب هاي اجتماعي و پيگيري مصوبه هاي اين ستاد بوده است.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از اداره كل روابط عمومي استانداري، رضا محبوبي در پنجمين جلسه ستاد اجتماعي و فرهنگي مديريت و كاهش آسيب هاي اجتماعي استان قزوين با بيان اين مطلب افزود: وضعيت كشور به لحاظ آسيب هاي اجتماعي در وضعيت هشدار قرار دارد و اگر به اين هشدار و ويژگي ها توجه نشود به مرز بحران و فروپاشي اجتماعي خواهيم رسيد.
وي با اشاره به وجود ظرفيت ها و نهادهاي جامعه از جمله هويت ملي، ديني و نهاد خانواده كه با كمك آنها مي توان از اين وضعيت هشدار نجات يافت، يادآور شد: رويكردها در مسائل اجتماعي بايد بدون ديدگاه سياسي و اعمال حب و بغض صورت گيرد و به صورت علمي و دقيق به اين مسائل پرداخت.
مشاور وزير در امور اجتماعي و فرهنگي ادامه داد: خوشبختانه در جامعه ما اكسيري به نام دين وجود دارد كه در كاهش آسيب هاي اجتماعي نقش بسيار پررنگي دارد.
وي در پايان با اشاره به طرح تقسيم كار ملي دستگاه ها براي كاهش آسيب هاي اجتماعي، گفت: تاكنون با 12 دستگاه براي انجام مسئوليت اجتماعي تفاهم نامه امضا شده و با بقيه دستگاه ها هم به زودي تفاهم هاي لازم صورت خواهد گرفت.
6101/8054*خبرنگار: هادي درزي رامندي** انتشار دهنده: رضا اسدي