۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۲۷
کد خبر: 82346867
T T
۰ نفر
خدادی: اطلاع رسانی برای پیشگیری و نحوه درمان ایدز وظیفه رسانه ها است

تهران - ایرنا - مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: اطلاع رسانی برای پیشگیری و نحوه درمان ایدز از وظایف رسانه ها محسوب می شود و كوتاهی در این زمینه جفا به مردم است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، محمد خدادی روز گذشته(سه شنبه) در همایش ایدز و رسانه كه به همت انجمن حمایت از كودكان و نوجوانان توان یاب در تالار پژوهشكده فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد، افزود: رسانه نمی تواند نسبت به ایدز بی تفاوت باشد و با توجه به تاثیری كه در زمینه پیشگیری و درمان متوجه رسانه ها است، اگر به این مساله ورود نكنند رسالت خود را انجام نداده اند.
وی تصریح كرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با استفاده از ظرفیت های خود در راستای اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در زمینه پیشگیری و درمان این بیماری همكاری لازم را با دستگاه های مربوطه داشته باشد.
او در ادامه با بیان اینكه در مهارت رسانه دچار غفلت هستیم، اظهاركرد:‌ درگذشته انحصار اطلاعات وجود داشت اما اكنون تولید، پردازش و انتشار اطلاعات توسط همه مردم در شبكه های اجتماعی صورت می گیرد.
خدادی تاكیدكرد: پیش از این، با توجه به اینكه انحصار اطلاعات در دست رسانه ها قرار داشت، مخاطبان محكوم به دریافت اطلاعات منتشره توسط رسانه ها بودند در حالی كه اكنون این انحصار برداشته شده و باید متناسب با نیاز مخاطب تولید اطلاعات صورت گیرد.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در حال حاضر به جای تولید اطلاعات شاهد تولید 'نظر' توسط افراد هستیم و این در حالی است كه نظر بر خلاف اطلاعات، هیچ گاه منجر به قضاوت، تصمیم و عمل نمی شود.
وی اضافه كرد: باید به سمت تولید اطلاعات متناسب با نیاز مخاطب برویم كه منجر به اثر شود، در آن صورت دغدغه ها در مسائلی مانند نحوه پیشگیری و درمان ایدز و سایر بیماری ها با اطلاع رسانی هدفمند، ممكن می شود.
او به افزایش اطلاعات مردم و در نتیجه آن، افزایش توانایی و قدرت دفاعی آنها اشاره كرد و گفت: باید مخاطره شناسی هشدارها را تبیین كرد و مصداق شناسی در این زمینه انجام شود چرا كه مسائل با این روش بیشتر مورد پذیرش مردم قرار می گیرد؛ بر این اساس باید به سمت پردازش و تنوع در اطلاعات و همچنین مصداق شناسی در تولید اطلاعات برای درك بهتر مردم برویم.
خدادی با بیان اینكه اطلاع رسانی بخشی از پیشگیری و درمان است، گفت: چنانچه كاركرد رسانه در این مقوله ضعیف است باید كاركارشناسی در این زمینه انجام شود.
مدیر عامل ایرنا ادامه داد: رسانه ایجاد شده است تا موضوعاتی كه دیده نمی شود را ببیند، صدای آن را به گوش همه برساند و در ظرف ملی و بین المللی انتقال دهد، در غیر این صورت رسانه معنایی ندارد چرا كه رسانه بدون مردم ماهیت خود را از دست می دهد.
او از مخاطب به عنوان اكسیژن برای رسانه ها یاد كرد و گفت: مایه حیات رسانه مردم هستند، هر چند دنیای رسانه متفاوت است و امروز هر فردی كه یك تلفن همراه دارد، یك رسانه است.
وی گفت: رسانه ها، تنها تخصصی هستند كه به مشاركت توسط مردم گذاشته شده اند و باور ندارم كه شبكه های اجتماعی رقیب رسانه هستند، بلكه شریك رسانه ها به شمار می آیند.
اجتمام**9105**1021
خبرنگار: معصومه نیكنام**انتشاردهنده: حسین نوروزیان
۰ نفر