۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۱
کد خبر: 82348037
T T
۰ نفر
پژوهشگران موسسه امام خميني(ره) قم تجليل شدند/عرضه ده ها اثر فاخر توسط پژوهشگران اين موسسه

قم - ايرنا - همايش تجليل از پژوهشگران موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) قم روز پنجشنبه با حضور آيت الله محمدتقي مصباح يزدي از استادان برجسته حوزه علميه قم به مناسبت هفته پژوهش و فناوري در سالن اجتماعات اين موسسه برگزار شد.

به گزارش ايرنا، معاون پژوهشي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) قم در اين آيين گفت: نقش تحقيق در برطرف شدن ظلمت از دل ها، عقيده ها و ضميرها و برطرف شدن شك از باطن ها و گشاده شدن دل ها به پژوهش معرفت حق كه مصداق اعلاي آن شناخت خداوند متعال است، مي باشد.
حجت الاسلام والمسلمين ناصر سقاي بي ريا با بيان اين كه توسط پژوهشگران اين موسسه سالانه ده ها اثر فاخر و قابل استفاده در جامعه و نظام اسلامي توليد و عرضه مي شود، افزود: براي انجام امر پژوهش بايد نيازهاي جامعه را در زمينه هاي گوناگون استخراج كنيم.
وي خاطرنشان كرد: خداوند بر اساس توانمندي ما براي ما تكليف ايجاد كرده است كه ان شاءالله خداوند به همه ما توفيق دهد به وظيفه هاي خود به ويژه در امر پژوهش بتوانيم عمل كنيم.
وي در بخش ديگر سخنان خود با ارائه گزارشي از فعاليت هاي معاونت پژوهشي موسسه امام خميني در يك سال اخير، گفت: در اين مدت 50 عنوان كتاب به مرحله انتشار رسيده و تعدادي ديگر نيز در حال آماده سازي براي نشر است و هم چنين طرح هايي با ديگر نهادهاي علمي، حوزوي و پژوهشي در دست اقدام مي باشد.
سقاي بي ريا، ادامه داد: اداره كل نشريات تخصصي اين معاونت، 20 عنوان نشريه علمي و تخصصي منتشر مي كند كه بيشتر آنان داراي رتبه علمي است و در اين مدت 359 مقاله در اين نشريه ها منتشر شده است.
وي برگزاري نشست هاي علمي و تخصصي را از ديگر برنامه هاي اين معاونت برشمرد و گفت: در اين مدت پنج همايش نيز برگزار شده است و 2 همايش ملي «علم اجتماعي مسلمين» و «فقه حكومتي» در آينده برگزار خواهد شد.
معاون پژوهشي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) قم خاطرنشان كرد: در اين مدت بيش از چهار هزار عنوان كتاب براي كتابخانه موسسه خريداري شده و بيش از يك هزار عنوان كتاب به آن اهدا شده است و اين كتابخانه 143 هزار و 388 عنوان كتاب دارد.
در پايان اين همايش با حضور آيت الله محمدتقي مصباح يزدي از استادان برجسته حوزه عليمه قم، از 12 تن از پژوهشگران برتر موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) قم در زمينه كتاب و مقاله تقدير به عمل آمد.
اين همايش به مناسبت هفته پژوهش و فناوري با حضور پژوهشگران و استادان اين موسسه برگزار شد.
21 تا 28 آذرماه به نام هفته پژوهش و فناوري نامگذاري و «پژوهش تقاضامحور و تجاري سازي فناوري؛ زيربناي اقتصاد مقاومتي» به عنوان شعار هفته پژوهش و فناوري از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اعلام شده است.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمي ** انتشاردهنده: رضا عليمحمدي