۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۲۷
کد خبر: 82348376
T T
۰ نفر
باورغلط و كم تحركی سبب زیاده روی در انجام جراحی مغزو اعصاب شده است

كیش - ایرنا – رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران گفت : به دلیل باورهای غلط و برخی مشكلات اجتماعی از جمله كم تحركی، در كشور شاهد زیاده روی در اعمال جراحی مغز و اعصاب هستیم.

به گزارش ایرنا ، پرفسور حمید رحمت روز پنجشنبه در حاشیه سومین كنگره سالانه جراحی مغز و اعصاب و نخستین كنگره ستون فقرات كه در جزیره كیش جریان دارد ، اظهار كرد: بسیاری از مسائل این حوزه نیز به بیماری های ستون فقرات باز می گردد كه بدون نیاز به اعمال جراحی هم قابل درمان است.
وی ادامه داد : اگر اقدام های پیشگیرانه و ورزش از سوی افراد صورت گیرد نیازی به انجام بسیاری از اعمال جراحی نیست و از سوی دیگر مردم هم نباید از متخصصان تقاضای انجام جراحی داشته باشند.
رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب كشور با بیان این كه آمار خاصی از میزان جراحی ها و بیماران مغز و اعصاب وجود ندارد، بیان كرد : بیماران ستون فقرات درصد بسیاری از بیماران مغز و اعصاب را به دلیل ورزش نكردن و نداشتن تحرك كافی به خود اختصاص داده اند و بیشتر اعمال جراحی نیز به دلیل دیسك ستون فقرات انجام می گیرد .
رحمت یادآور شد : این در حالی است كه بیماری های انگلی انتقالی از احشام به انسان در سال های گذشته بیشترین فراوانی ها را در بین بیماری های ستون فقرات داشته اند.
سومین كنگره سالانه جراحی مغز و نخستین كنگره ستوان فقرات با رویكرد بررسی مشكلات و بیماری های ستون فقرات امروز پنجشنبه با حضور رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران ، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد كیش ، دبیران علمی و اجرایی ، پزشكان و جراحان متخصص در مركزهمایش های بین المللی خلیج فارس آغاز بكار كرد .
این همایش امروز و فردا با برگزاری نشست های تخصصی و جلسات پرسش و پاسخ ادامه دارد .
در حاشیه این كنگره نمایشگاهی از جدیدترین فناوری ها و تجهیزات پزشكی برپا شده است .
3219*1641 - خبرنگار: عزت الله معمارباشی **انتشار دهنده : امیر برزی