۵ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۱۴
کد خبر: 82360484
T T
۰ نفر
شيراز،ميزبان ششمين جشنواره بين المللي شعر انقلاب

شيراز- ايرنا- دبيراجرايي ششمين جشنواره بين المللي شعرانقلاب گفت: اين جشنواره هفتم و هشتم دي ماه جاري با حضور 70 شاعر داخلي و خارجي در آرامگاه حافظ شيراز برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا محمد كرم اللهي يكشنبه در جمع خبرنگاران بيان كرد: در بخش بين الملل اين جشنواره 205 اثر از 25 كشورحوزه بيداري اسلامي به دبيرخانه جشنواره رسيده است كه شش شاعراز هلند، سوريه، آذربايجان، پاكستان، كويت و لبنان ميهمان ويژه اين جشنواره هستند.
وي افزود: فراخوان ششمين جشنواره بين المللي شعرانقلاب اوايل سالجاري اعلام شد كه براي اين جشنواره محورهايي از جمله عدالت و انسانيت، وحدت امت اسلامي و رافت ملي، گفتمان انقلاب اسلامي و بيداري اسلامي در نظر گرفته شده است.
كرم اللهي اظهارداشت: در اين جشنواره برگزيدگان در بخش شعر در قالب تك اثر و مجموعه و در بخش مجموعه در قالب اثر كهن و نو معرفي مي شوند كه به هنرمندان داخلي و خارجي كه آثار آنها به جشنواره راه يافته اما حائز رتبه نشده است نيز جوايزي داده مي شود.
وي اضافه كرد: در اين دوره از جشنواره از قادر طهماسبي فريد، سيد محمود سجادي و مرحوم نصرالله مرداني به عنوان سه پيشكسوت بزرگ شعر انقلاب تقدير مي شود.
رئيس حوزه هنري استان فارس ادامه داد: در روز هشتم دي ماه جاري محفل ادبي با حضور شاعران در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار مي شود كه در اين آيين از دو كتاب سكوت سرشار از هياهو شامل شعرهاي تازه شاعران عرب در حوزه مقاومت و بيداري اسلامي به ترجمه موسي بيدج و فائزه جمالي و كتاب امين زبان و ادب پارسي راهكارهاي عملي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در مورد زبان فارسي به گردآوري محمدحسن مقيسه رونمايي مي شود.
او با اشاره به اهميت برگزاري جشنواره بين‌المللي شعر انقلاب اسلامي در اين شهر عنوان داشت: استان فارس و شهر شيراز سرزمين شعر و شور و شعور و ادب و حكمت است و ميزباني شيراز از جشنواره شعر انقلاب اسلامي سرآغاز تحول و تعالي است.
كرم اللهي افزود: اميدواريم برگزاري اين جشنواره در شهر شيراز، زمينه ‌ساز حركت به سمت رشد و تعالي جريان پوياي شعر انقلاب اسلامي باشد.
خبرنگار: فاطمه هاشمي نيك ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالك زاده
3002 /1876