۶ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۰۳
کد خبر: 82361413
T T
۰ نفر
كاهش بارندگی در استان یزد دو برابر میانگین كشوری بوده است

یزد - ایرنا - كاهش بارندگی ها در استان یزد در سه ماهه اول سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه در بلند مدت، دو برابر میانگین كشوری بوده است.

كارشناس پیش بینی اداره كل هواشناسی یزد روز دوشنبه به ایرنا گفت: از اول مهر ماه امسال (آغاز سال زراعی) تا دیروز /پنجم دیماه/ با 80 درصد كاهش بارندگی در مقایسه با مدت مشابه در بلند مدت روبرو بودیم.
محمد رضا شیرغلامی افزود: این رقم در كل كشور 40 درصد بوده و در مجموع بارندگی ها طی این سه ماه در سطح كشور مساعد نبوده است.
منظور از بارش بلند مدت، میانگین میزان بارش ها در 20 سال گذشته است.
به گفته وی یزد طی سه ماه گذشته از لحاظ میزان بارش ها بعد از استان هرمزگان، بدترین وضعیت را در سطح كشور داشته است.
وی اظهار داشـت: طی هفت سال گذشته تمام نقاط استان یزد تحت تاثیر 'خشكسالی شدید' و مناطق شمالی استان تحت تاثیر 'خشكسالی بسیار شدید' بوده است.
شیرغلامی در ادامه به شرایط جوی استان در ساعات آینده اشاره كرد و با بیان اینكه در ساعات بعد از ظهر امروز، عصر فردا و پس فردا شاهد افزایش ابر در استان هستیم گفت: طی این مدت احتمال بارندگی های پراكنده در ارتفاعات وجود دارد.
كارشناس هواشناسی استان تصریح كرد: امروز در برخی نقاط وزش باد نسبتا شدید و برای روز چهارشنبه در برخی ساعات وزش باد شدید را خواهیم داشت كه در مناطق مستعد، همراه با گرد و خاك پیش بینی می شود.
وی گرمترین نقاط استان در 24 ساعت گذشته را مروست و مهریز به ترتیب با دمای 24 و 23 اعلام كرد و افزود: پیش بینی می شود روند افزایش دما امروز هم ادامه داشته باشد اما فردا /سه شنبه/ به طور موقت كاهش چند درجه ای دما را داریم اما دوباره روز چهارشنبه شاهد افزایش محسوس دما خواهیم بود.
6197 تهیه و انتشار: محمد حسین فلاح تفتی