۶ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۳۳
کد خبر: 82361822
T T
۰ نفر
مهلت فراخوان جذب هنرجویان موسیقی تا پایان دی ماه تمدید شد

تهران- ایرنا- فراخوان انجمن موسیقی ایران كه با هدف جذب استعدادهای نوجوان در موسیقی، ارائه آموزش در زمینه‏ گروه‌نوازی و تك‌نوازی، اجرای كنسرت و تولید موسیقی در بخش‌های تار، سه‌تار، سنتور، عود، قانون، كمانچه، نی، تمبك، دف و آواز منتشر شده بود، تا پایان دی ماه تمدید شد.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از انجمن موسیقی ایران، داشتن حداكثر سن ۱۶ سال، موفقیت در آزمون ورودی، آشنایی كامل با نت و تكنیك‌های صحیح اجرایی در ساز تخصصی از شرایط ثبت‌نام‌كنندگان بوده و شركت‌كنندگان در دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در بازه گروه سنی ذكرشده در اولویت انتخاب قرار دارند.
علاقه‌مندان حداكثر تا پایان دی ماه سال جاری می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.nay.ir ضمن دریافت فرم و شرایط فراخوان از سایت مذكور نسبت به تكمیل و ارسال آن اقدام كنند.

** ارسال بیش از 1500 اثر هنری به دبیرخانه دومین سوگواره عبرات
بیش از یكهزار و 500 اثر هنری در قالب های مختلف به دبیرخانه دومین سوگواره عبرات ارسال شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی دومین سوگواره عبرات، دومین سوگواره عبرات به همت ستاد مركزی اربعین در 10 بخش شعر، نثر ادبی، عكس، نماهنگ، نقاشی، تصویرسازی و كاریكاتور، فیلم و مستند، مقالات علمی، نگارگری و تولیدات رادیویی برگزار می‌شود.
این رویداد با هدف برجسته سازی و بازتاب پیاده روی اربعین حسینی و انتقال مفاهیم و پیام های آن به زبان هنر بین عموم مردم و علاقمندان بدون هیچ محدودیتی برگزار می شود.
مهلت ارسال اثر به سوگواره سراسری عبرات كه در دومین دوره با اضافه شدن سه بخش نگارگری، تصویرسازی، كاریكاتور و نقاشی برگزار می شود، دهم دی ماه جاری اعلام شده است.
حسین ذوالفقاری رییس ستاد اربعین كشور و معاون امنیتی و انتظامی وزارت كشور، حجت‌الاسلام حمید احمدی رییس كمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین و حامد نگارش دبیر اجرایی از مسئولان و دست اندركاران دومین سوگواره سراسری عبرات هستند.
دومین سوگواره عبرات با اعلام سه نفر برگزیده در هر بخش و برگزاری آیین اختتامیه در بهمن ماه سال جاری در تالار وازرت كشور به كار خود پایان می دهد.
علاقمندان به شركت در دومین سوگواره سراسری عبرات می توانند آثار هنری خود را درباره حماسه اربعین حسینی از طریق نشانی اینترنتی abarat.alarbaeen.ir تا دهم دی به دبیرخانه این رویداد فرهنگی و هنری ارسال كنند.

** مدیر چاپخانه سروش منصوب شد
جلال ذكایی مدیر اسبق دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیر چاپخانه سروش شد.
براساس گزارش انتشارات سروش، ذكایی تا پیش از این مسئولیت‌های متعددی در حوزه صنعت چاپ عهده‌دار بود كه از آن‌جمله می‌توان به مدیركلی دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضویت در هیئت امنای خانه كتاب ایران و عضویت در شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران اشاره كرد.
بر اساس این گزارش، در احكام جداگانه ای مدیر روابط‌ عمومی، مدیر امور كتاب و مدیر پشتیبانی و تداركات انتشارات سروش نیز منصوب شدند.
حامد حسین‌زادگان كه به عنوان مدیر روابط ‌عمومی انتشارات سروش منصوب شده، پیش از این سابقه مدیریت روابط‌ عمومی در حوزه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیریت برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری را داشته و همچنین به عنوان معاون روابط‌ عمومی در شهرداری تهران، فعالیت كرده است.
مصطفی اكبری نیز كه به عنوان مدیر امور كتاب انتشارات‌ سروش، فعالیت خود را آغاز كرده از اساتید دانشگاه در حوزه علوم اجتماعی و پژوهشگر در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است و در حوزه نشر و تألیف كتب تخصصی نیز فعالیت داشته است.
رضا رحیمی نیز كه به عنوان مدیر پشتیبانی و تداركات سروش منصوب شده، در حوزه‌های پشتیبانی تداركات و امور مالی در نهادهای مختلف دولتی و خصوصی مسئولیت داشته است.

** دومین نشست منتقدان كتاب كودك و نوجوان برگزار می شود
به گزارش ایرنا از خانه كتاب، دومین نشست «منتقدان كتاب كودك و نوجوان» روز سه شنبه 7دی ماه در سرای اهل قلم موسسه خانه كتاب برگزار می شود.
این نشست با حضور جمعی از منتقدان كتاب كودك در سرای اهل قلم موسسه خانه كتاب برپا می شود.
علاقمندان برای حضور در این نشست می توانند ساعت 14:30 تا 17 به سرای اهل قلم به نشانی خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، كوچه خواجه نصیر، مراجعه كنید.
فراهنگ**1880**1027**دریافت كننده: پروین اروجی** انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی
۰ نفر