۷ دی ۱۳۹۵، ۹:۱۷
کد خبر: 82362795
T T
۰ نفر
جامعه بانوان آذربایجان غربی 696 زن شهیده تقدیم نظام اسلامی كرده است

ارومیه- ایرنا- مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: جامعه بانوان استان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس 696 زن شهید تقدیم نظام اسلامی كرده است كه نشان از ایثار و جانفشانی این قشر در راه دفاع از آرمان های والای اسلامی دارد.

شهلا تاجفر روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر آن یك هزار و 150 نفر از بانوان آذربایجان غربی نیز در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به درجه جانبازی نایل شدند.
وی اضافه كرد: در راستای تبیین نقش و تكریم جایگاه زنان شهید و جانباز و صیانت از آرمان های انقلاب و كیان اسلامی، نخستین كنگره ملی زنان شهیده با مشاركت اداره كل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی و بسیج جامعه زنان، سال آینده در ارومیه برگزار می شود.
وی اظهار كرد: برگزاری كنگره های یادبود، بهترین فرصت برای تبیین اهداف شهیدان راه انقلاب اسلامی است كه در نظر داریم در این راستا از ظرفیت مقاله های علمی استفاده كنیم.
مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: فراخوان این كنگره به زودی منتشر می شود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان هایی بود كه در خط مقدم جبهه جنگ ایران و عراق قرار داشت به طوری كه برخی از شهرهای این استان از سوی رژیم بعث و یا ایادی آن اشغال شده بود.
این استان 12 هزار شهید، 17 هزار جانباز و بیش از 2 هزار آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی كرده كه بخش عظیمی از آنها در جریان دفاع مقدس بود.
برخی از شهرهای این استان از جمله ارومیه نیز در جریان جنگ تحمیلی از سوی هواپیماهای جنگنده رژیم بعث عراق بمباران شد.
مهمترین اخبار ایرنای كشور و آذربایجان غربی را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irnaoromiye@ دریافت كنید.
8137/2093**خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی