۷ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۳۲
کد خبر: 82363719
T T
۰ نفر
شهید ركن آبادی نقطه عطفی برای نسل حاضر است

تهران - ایرنا - حسن رحیم پور ازغدی مدرس دانشگاه، شخصیت و خدمات شهید ركن آبادی را نقطه عطفی برای نسل حاضر دانست و گفت: ما به انقلابیون دیپلمات نیاز داریم چرا كه این افراد انقلاب را بر دیپلماسی مقدم می دانند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، رحیم پورازغدی روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت شهید غضنفر ركن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان كه در دانشكده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: دیپلماسی به معنای روش ها و انقلابیگری به معنای ارزش ها است و لازم است كه به این دو مقوله مهم توجه شود.
وی با بیان این كه ركن آبادی و افرادی همچون او نقطه عطفی برای این نسل است، ادامه داد: ركن آبادی تنها یك دیپلمات نبود بلكه نماینده ایران در لبنان بود كه افراد برای مشاوره در بسیاری از امور به او مراجعه می كردند و جمهوری اسلامی ایران به افرادی همچون او كه نماینده ما در دیگر كشورها باشد، نیاز دارد.
این مدرس دانشگاه با اشاره به فاجعه منا تصریح كرد: فاجعه منا نماد مدیریت احمقانه و كارناوال خشونت و حماقت بود كه در مانور عبادی و اخلاقی جهان كه باید از هرگونه خشونتی به دور باشد اتفاق افتاد.
وی اظهاركرد: از آداب احرام نفی خشونت و نمایش وحدت، اخلاق،آرامش و برادری است كه با مدیریت نادرست اعراب به یك تراژدی غم انگیز تبدیل و تعدادی زیادی از مسلمانان جان خود را در این فاجعه از دست دادند.
رحیم پورازغدی در ادامه سخنان خود به انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن اشاره كرد و گفت: انقلاب ما از باشكوه ترین و ارزشمندترین انقلاب ها در جهان است چرا كه در انقلاب های دیگر همچون فرانسه ما شاهد هستیم كه تنها در چند شهر این اتفاق می افتد اما در انقلاب اسلامی ایران، همه مردم در سراسر كشور با جان و دل به میدان می آیند و به مولای خود امام خمینی (ره) اقتدا می كنند و حتی پس از آن در جنگ تحمیلی نیز لحظه ای صحنه را ترك نمی كنند.
این مدرس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به نقش والای امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب و شناساندن این انقلاب به جهانیان اشاره كرد و گفت: انقلاب ایران كه توسط امام راحل به پیروزی رسید الگویی برای جهانیان است و فیدل كاسترو كه به عنوان یك انقلابی در جهان شناخته شده است می گوید كه دو عامل مهم دین و امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب ایران وجود داشت كه اگر ما این دو را داشتیم كل آمریكای لاتین را اشغال می كردیم.
وی با تاكید بر این كه باید جهان را بشناسیم، افزود: شناخت جهان به نفع ماست چرا كه ما با این شناخت در می یابیم كه چه فرصت هایی داریم و می توانیم از این فرصت ها به درستی استفاده كنیم.
به گفته رحیم پورازغدی نهضت مطالعات جهان با مبنای انقلابی گری باید مبتنی بر شناخت جهان درست جهان باشد.
وی در پایان سخنان خود افزود: ما باید حساب اشخاص را از اهداف انقلاب اسلامی جدا كنیم چرا كه در برخی مواقع سبك زندگی افراد خلاف شعارهای آن است و برای همین ما نباید اهداف را به اشخاص گره بزنیم.
غضنفر ركن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان مهرماه 1394 در فاجعه منا كه 462 نفر ایرانی در پی بی تدبیری های دولت سعودی به شهادت رسیدند، مفقوده شده بود و پیكر وی پس از مدتی نسبتا طولانی شناسایی و در 6 آذرماه سال 94 به كشور بازگشت.
غضنفر ركن آبادی از سال 1389 تا اردیبهشت 1393 به عنوان سفیر ایران در لبنان خدمت كرد.
اجتمام**9132**1569
خبرنگار: فرزانه سلامت بخش ** انتشار: علی حبیبی
۰ نفر