۷ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۳۲
کد خبر: 82364138
T T
۰ نفر
نخستین جشنواره فرهنگی ، هنری و رسانه ای بسیج تجلی بصیرت در اردبیل برگزار شد

اردبیل - ایرنا - نخستین جشنواره فرهنگی ، هنری و رسانه ای بسیج با عنوان تجلی بصیرت سه شنبه شب با تجلیل از هنرمندان پیشكسوت و نفرات برتر در رشته های مختلف هنری و رسانه ای شركت كننده در جشنواره را شناخت.

به گزارش ایرنا ، سرهنگ پاسدار عظیم دشتی در این آیین گفت كه یك هزار و 300 اثر از سراسر كشور به دبیرخانه جشنواره ملی فرهنگی ، هنری و رسانه‌ای تجلی بصیرت در اردبیل ارسال شده بود.
وی بیان كرد: فراخوان ارسال آثار برای جشنواره ملی تجلی بصیرت از آذر سال گذشته اعلام شده و آثار نوشتاری و تصویری از سراسر كشور به دبیرخانه این جشنواره در استان ارسال شده است.
وی با تاكید بر لزوم خلق حماسه فرهنگی در استان بیان كرد: باید در این زمینه در سال های آینده جشنواره های ارزشی متنوعی در استان اردبیل برگزار شود.
غلامرضا منتظری ، رییس سازمان بسیج هنرمندان كشور نیز در این آیین با گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی این روز را یك برگ تماشایی و عبرت آموز از تاریخ پرفرود و فراز كشورمان دانست.
وی گفت: تفكر و بصیرت دو ركن اصلی این روز بزرگ می باشد و مردم انقلابی ایران با حضور گسترده در صحنه و لبیك به ندای رهبر معظم انقلاب مزین بودن به آنها را به نمایش گذاشتند.
وی با بیان اینكه فتنه دارای شاخصه های پیچیده ای است كه شناخت آنها بر هر ایرانی مسلمان از واجبات می باشد اظهار كرد: شاخصه اول آن دلفریبی اش می باشد و فتنه مانند مار خوش خط و خالی است كه درونش آكنده از سمی خطرناك و هلاك كننده است و بیشتر انسان ها را به عاقبت و فرجامی بد رهنمون می كند.
منتظری با اشاره به اینكه موضوع فتنه و فتنه گری از ابتدای آفرینش وجود داشته و نمونه های آن در صدر اسلام نیز فراوان هستند ادامه داد: در دنیای پیچیده امروز بطور یقین امواج فتنه پیچیده تر و توفنده تر از قرون گذشته شده اند.
منتنظری ، تنها راه نیفتادن در گرداب فتنه را حفظ بصیرت و توسل و پیروی از ولایت ذكر و یادآوری كرد: در سال 1388 بدخواهان این مرز و بوم یقین داشتند كار انقلاب اسلامی و مردم ایران به پایان رسیده ولی آنها یك موضوع را در محاسبات خویش در نظر نداشتند و آن الطاف الهی و نیز ولایت محوری و برخورداری از بصیرت مردم انقلابی و متعهد ایران اسلامی بود.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این همایش گفت: بسیج تضمین كننده آرمان انقلاب اسلامی در سطح جهانی می باشد و بسیجی رسیدن انقلاب به اوج تكاملش را بیمه و تضمین كرده است.
سیدناصر اسحاقی با گرامیداشت حماسه 9 دی آن روز را یك از برش های سرنوشت ساز تاریخ انقلاب اسلامی ایران در راه تكامل دانست و افزود: عوامل گوناگون و مهم در خلق این حماسه از سوی مردم شریف و انقلابی ایران دخیل بودند كه مهم ترین آنها بصیرت و ولایت مداری بود.
او با بیان اینكه بطور قطع مردم ایران این حماسه را كه در سایه بصیرت و نیز تاسی از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای به دست آمده ادامه خواهند داد نقش هنرمندان و بسیجیان را در بازگویی و ارائه درست چنین حماسه هایی به نسل نوجوان و جوان بسیار تاثیرگذار دانست.
در این همایش كه در سالن شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدك اردبیل برگزار شد با اجرای سرود فتح و ظفر و پخش نماهنگ هایی به مناسبت حماسه 9 دی از هنرمندان پیشكسوت و افراد برتر این جشنواره با اهدای لوح سپاس و جوایزی تقدیر شد.
خبرنگار: مسعود وسیله ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/6019