۸ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۳۴
کد خبر: 82365113
T T
۰ نفر
3000 واحد مسكونی ویژه خانواده های دو معلول در كشور ساخته شده است

اراك - ایرنا - معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استانهای بنیاد مسكن انقلاب اسلامی كشور گفت: در دو سال اخیر سه هزار واحد مسكونی ویژه خانواده های دارای فرزند دو معلول به بالا در كشور ساخته شده است.

به گزارش ایرنا، هادی درفشی روز چهارشنبه در آیین تحویل خانه معلولان در روستای غینرجه خنداب در استان مركزی افزود: با همكاری چهار نهاد شامل بنیاد مستضعفان و جانبازان، بنیاد مسكن انقلاب اسلامی، حساب 100 امام و خیران مسكن ساز در دو سال اخیر ساخت مسكن ویژه خانواده های دو معلول به بالا آغاز شده است.
وی اظهار كرد: تاكنون 11 هزار خانواده دارای دو معلول فاقد مسكن در كشور شناسایی شده اند كه ظرف دو سال آینده با مشاركت های انجام شده صاحب مسكن می شوند.
وی گفت: به منظور حمایت از جامعه هدف در شهرها300 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و در روستاها 200 میلیون ریال تسهیلات روستایی در نظر گرفته شده است.
معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استانهای بنیاد مسكن انقلاب اسلامی گفت: ساخت این قیبل واحد های مسكونی در روستاها به علت وجود زمین به سرعت پیشرفته اما در شهرها تنگناهایی وجود دارد.
درفشی افزود: ساخت مسكن ویژه معلولان در روستاها برعهده بنیاد مسكن است كه با همكاری دهیاران تحقق این مهم به خوبی در حال انجام است.
وی اظهار كرد: با مشاركت خیران مسكن ساز بخشی از مشكلات معلولان و خانواده آنان رفع برطرف می شود و رسالت جمهوری اسلامی ایران به این خانوادها در كاستن بار مشكلات اقتصادی برجسته است.
وی افزود: سازمان بهزیستی تلاش كرده در ساخت واحدهای ویژه معلولان، معماری مناسبی را اجرا كند تا این افراد با توجه به ضعف جسمی با كمترین تنگنا مواجه باشند.
در این آیین كه فرماندار خنداب، مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان محلی نیز حضور داشند، همزمان 27 واحد مسكونی ویژه خانواده های دو معلول در استان مركزی به بهره برداری رسید.
در استان مركزی 273 خانوار گروه هدف از جمله خانوارهای با دو عضو معلول به بالا، یك معلول، زن سرپرست خانوار شناسایی شده كه نیاز به مسكن دارند.
6991/3075/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی