۱۰ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۰۵
کد خبر: 82367520
T T
۰ نفر
امام جمعه بجنورد: نبض انقلاب در دانشگاه  نظام را بیمه می كند

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: باید روحیه انقلابی در بین دانشگاهیان بویژه دانشجویان حاكم باشد زیراكه نبض انقلاب در دانشگاه تضمین كننده نظام است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد با گرامی داشت 16 دی روز شهدای هویزه، دانشجویان و دانشگاهیان اظهار كرد: دشمن در آن روز به مرزهای ما حمله كرد اما، امروز به مرزهای عقیدتی، اخلاقی و فكری بویژه دانشگاه ها حمله ور شده است.
وی اظهار كرد: باید مواظب آن هایی كه با شبه آفرینی، شك وعلامت سئوال در برابر دستاوردهای نظام و همچنین شهوت را تبلیغ می كنند، بود.
وی خاطرنشان كرد: دانشگاه باید نبض انقلاب دستش باشد اینكه برخی شما را تندرو می خوانند نترسید، تندرویی عیب نیست بلكه كمال است.
وی افزود: حركت مومنانه و انقلابی در دانشگاه ها نباید كم رنگ شود دانشگاه ما باید مركز ایمان انقلاب سیاست تحلیلی و دشمن شناسی باشد مبادا بی تفاوت دشمن روحیه انقلابی و ایمانی شما را تضعیف كند.
حجت الاسلام یعقوبی در ادامه با اشاره به اینكه مردم از رشد فكری و بالندگی سیاسی برخوردار بوده و با بصیرت پیرو راه خط ولایت فقیه هستند، افزود: این مردم بلوغ سیاسی داشته، دشمن را شناخته و مقتضیات زمان خود را به خوبی درك می كنند.
وی گفت: دشمن هر سال در یوم الله 9 دی در كمین است و اقدامات ما را رصد می كند كه آیا مردم خاطره تلخ وقایع انتخابات سال 88 را فراموش كردند یا اینكه آن را گرامی داشته و برای فرزندان و نسل های آینده نقل می كنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار كرد: حضور معنادار و پیام دار مردم نشان داد كه استوار، آگاه و مقاوم همیشه در صحنه ها حاضر بوده و با تشر، تهدید و تحریم از انقلاب و نظام جدا نخواهند شد.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی یكی از درس های مهم 9 دی متكی بودن نظام اسلامی به خدا و از جهت دیگر مبتنی بر حضور مردم دانست و خاطرنشان كرد: حضور به هنگام همراه با احساس مسئولیت و قرار گرفتن مردم در كنار رهبر كه در راس جامعه دینی هدایت گری می كند یكی از مهم ترین اهدافی بود كه در بصیرت افزایی و همبستگی مردم نقش داشت.
امام جمعه بجنورد همچنین گفت: 9 دی به عنوان فریادی علیه فریب و فتنه است كه هیچ گاه آرام نشده بلكه هر سال رساتر می شود.
وی تصریح كرد: هر سال این فریاد ملت ما غرش بیش تری پیدا می كند و معلوم می شود كه هر چه بیش تر از سال 88 بگذرد بر این حادثه بزرگ كه دشمن می خواست نظام اسلامی را از پا دربیارد وفاداری مردم بیش تر خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی با اذعان به اینكه 9 دی بصیرت و یك نمایش غیرت است، گفت: مردم ما هر سال بصیرت و غیرت دینی خود را به منصه ظهور می رسانند و به دنیا اعلام می كنند بی تفاوت نسبت به یوم الله ها نبوده و آن ها را گرامی خواهند داشت.
امام جمعه بجنورد افزود: پیام دیگر 9 دی این است كه مواظب باشیم در امتحان به سر می برید خیلی ها كه امتحان داشتند نمره نیاوردند، گمنام ها نامدار شدند اما، خیلی از خواص نمره مردودی گرفتند.
وی ادامه داد: این خطر همیشه هست باید خواص مخصوصا خواص بی بصیرت مواظب باشند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه خطبه های نماز جمعه بجنورد گفت: در ایام 9 دی كه روز پیروزی ملت بر فتنه گران بود، 30 نفر از فتنه گران باطن خود را آشكار كرده و در نامه ای به ترامپ رئیس جمهور جدید آمریكا خواستار رهایی خود و برچیدن نظام جمهوری اسلامی شدند.
وی با بیان اینكه این افراد با بی حیایی و بی شرمی خود در كنار میلیون ها آدم كه جان خود را در راه نظام و انقلاب فدا كردند، به آرمان ها و شئون ملت توهین كردند، افزود: این افراد گفتند منتظر منجی هستند كه آن ها را از شر جمهوری اسلامی نجات دهد ولی باید بدانند این آرزو را به گور خواهند برد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینكه این افراد نامه خود را دو شكل فارسی و انگلیسی نگارش كردند، گفت: این افراد از گفتن یك جمله در نامه فارسی ترس داشته و در نامه انگلیسی به رئیس جمهور آمریكا گفتند ما از سربازان شجاع شما تجلیل می كنیم تاحالا كجا بودند این سربازان شجاع ؟
وی اظهار كرد: سربازانی كه وقتی دستگیر شدند گریه كرده، ناله كرده و با ذلت می گفتند ما را خلاص كنید این ها سربازان شجاعی هستند كه شما از آن ها یاد كردید.
حجت الاسلام یعقوبی در ادامه با اشاره به قطعنامه صادر شده شورای امنیت برای توقف شهرك سازی اسرائیل گفت: این شورا پس از سال ها به ناز پرورده آمریكا سیلی سیاسی زده و با صدور قطعنامه حق ادامه شهرك سازی را از اسرائیل خون آشام گرفتند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اذعان به اینكه اینكه اسرائیل به عنوان یك كشور كوچك در خاورمیانه با پرویی و جسارت مسلمانان را به جان یكدیگر انداخته است، خاطرنشان كرد: باید همانطور كه قطعنامه های شورای امنیت علیه همه كشورها تضمین دارد برای این كشور غاصب عملیاتی و مطابق قانون اقدام شود.
7182 / 6042 خبرنگار:عباس فتوره چی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی