۱۳ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۵۲
کد خبر: 82371124
T T
۰ نفر
نمایش چریكه چیای هالوز از مهاباد به جشنواره بین المللی فجر راه یافت

مهاباد- ایرنا- رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان مهاباد گفت: نمایش 'چریكه ی چیای هالوز' كاری از گروه اهورای این شهرستان به جشنواره بین المللی فجر راه یافت.

قادر مرادی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: نمایش 'چریكه ی چیای هالوز' به كارگردانی بختیار پنجه ای با كسب رتبه نخست در سیزدهمین جشنواره تئاتر كردی سقز بعد از بازبینی از میان 219 اثرنمایشی به بخش مرور بین الملل جشنواره فجر راه یافت.
وی ادامه داد: نمایش چریكه ی چیای هالوز كاری ازگروه نمایشی اهورای مهاباد است كه بر اساس متن فولكلوریك كوردی نوشته شده است و این اثر نمایشی درماه های گذشته در تالار وحدت مهاباد به روی صحنه رفته است.
مرادی اضافه كرد: بخش مرور سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با حضور ٤٠ اثر نمایشی كه از میان 219 اثر متقاضی انتخاب شده اند از 1 تا 12 بهمن ماه با شركت 18 كشور در تهران برگزار می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: در این اثر نمایشی بیش از 20هنرمند عرصه تئاتر از شهرستان مهاباد به ایفای نقش می پردازند.
به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر كردی سقز با حضور 12 گروه نمایشی از شهرهای ایلام، بانه، بوكان، تهران، دیاربكر تركیه، سقز، سلیمانیه عراق، سنندج، شیروان، كرمانشاه و مریوان از 15تا 19 شهریور ماه در سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سقز در استان كردستان برگزار شد.
در این جشنواره تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نخست به مبلغ هفت میلیون ریال به احمد نقده برای بازیگری در نمایش چریكه ی چیای هالوز تعلق گرفت.
در شهرستان مهاباد پنج گروه نمایش فعال هستند كه دو گروه دارای مجوز هستند.
شهرستان مهاباد با بیش از 230 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای كشور، آذربایجان غربی و مهاباد را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت كنید.
7510/3093 خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاكزاد