۱۳ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۱۱
کد خبر: 82371817
T T
۰ نفر
تحصیل 9هزار دانشجوی خارجی در مراكز دانشگاه آزاد اسلامی كشور

مشهد-ایرنا- مدیركل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت:در حال حاضر 9هزار دانشجوی خارجی در 100واحد وابسته به این دانشگاه در سطح كشور در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.

حسین ابراهیمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مراحل ساخت پردیس دانشگاه دوغارون از توابع خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در 400مركز دانشگاه آزاد اسلامی در سطح كشور بیشترین دانشجویان اتباع خارجی به ترتیب مربوط به كشورهای افغانستان،عراق و اقلیم كردستان می باشند.
وی اظهار كرد:در حال حاضر پذیرش دانشجو اتباع خارجی از مقطع كاردانی تا دكترای تخصصی در سطح كشور بدون آزمون صورت می گیرد و برای نیمه دوم سال تحصیلی در مراكز دانشگاهی و آغاز ترم جدید در بهمن ماه بیش از 300دانشجوی خارجی پذیرش شده است.
وی در خصوص پذیرش دانشجو در واحد پردیس دانشگاه دوغارون گفت: در حال حاضر سامانه ثبت، روش های پذیرش و تجهیزات آموزشی برای این مركز از طرف دانشگاه آزاد اسلامی مشخص شده كه باید برای عملیاتی شدن برنامه های این مركز نسبت به پذیرش دانشجو تمامی برنامه های پیش بینی شده به مرحله نهایی برسد.
وی اضافه كرد: با توجه به مشتركاتی كه بین دو كشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان وجود دارد هر چه بتوانیم دانشجوی خارجی جذب كنیم بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ كشورمان می باشد.
مدیر كل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت:هیچ گونه محدویتی به لحاظ پذیرش دانشجو ایرانی در مراكز دانشگاهی كه در مناطق آزاد كشور قرار دارد نداریم ودانشجویان ایرانی متقاضی ادامه تحصیل در این مراكز باید در كنار كنكور در یك آزمون تخصصی شركت كرده سپس وارد این مراكز شوند و در حال حاضر 9مركز در مناطق آزاد كشور پذیرش دانشجوی ایرانی و خارجی دارند.
حسین ابراهیمی افزود:با شروع به فعالیت پردیس دانشگاه دوغارون تمامی رشته هایی كه در مراكز مشهد، تربت جام و تایباد برای دانشجویان ارائه می شود در این مركز نیز تدریس می شود و تخفیفات ویژه ای برای دانشجویان مقاطع كاردانی، كارشناسی و رشته های وابسته به علوم پزشكی در نظر گرفته شده است.
فرماندار تایباد نیز در این مر اسم گفت: ایران و افغانستان از دیر باز به واسطه داشتن نقاط اشتراك فراوان همواره از یك جایگاه با اهمیت متقابل برای یكدیگر برخوردار بوده اند ومززهای خاكی، زبان مشترك و دغدغه های مشترك دارند.
حسین شرافتی راد افزود:با توجه به فضای ایجاد شده در مرز دوغارون تمامی دستگاه های متولی در سطح استان و شهرستان با آمادگی كامل در تلاش هستند تا در این خطه مرزی نیز برنامه های علمی گسترده ای انجام شود.
وی افزود: در حال حاضر 950دانشجوی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد در 13رشته مشغول به تحصیل هستند كه بدون شك حضور برخی از اساتید و دانشجویان كشور افغاستان نقش بسزایی در تعاملات فرهنگی بین دو كشور دوست و همسایه دارد.
پردیس دانشگاه دوغارون در مرز دوغارون و در فاصله 18كیلومتری شهر تایباد قرار دارد.
شهرستان تایباد در فاصله 225كیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
6012/ 7494 خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی **‌انتشار دهنده : علی حیدر شاه حسینی
۰ نفر