۱۶ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۰۹
کد خبر: 82375861
T T
۰ نفر
فاز دوم بيمارستان مياندوآب دهه فجر به بهره برداري مي رسد

مهاباد- ايرنا- مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان مياندوآب گفت: امسال فاز دوم بيمارستان فاطمه زهرا(س) مياندوآب با بيش از 90 درصد پيشرفت در دهه فجر به بهره برداري مي رسد.

سهراب حيدري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، اظهار كرد : اين طرح بايد در سال 84 به بهره داري مي رسيد اما 10 سال در روند عمليات عمراني آن وقفه ايجاد شد و با پيگيري هاي صورت گرفته در سال 94 عمليات آن دوباره از سرگرفته شد.
وي ادامه داد: با توجه دانشگاه علوم پزشكي آذربايجان غربي و مسئولان شبكه بهداشت و درمان شهرستان مياندوآب ادامه عمليات بيمارستان از راه منابع داخلي دانشگاه علوم پزشكي استان آغاز شد.
حيدري با بيان اينكه، اين طرح جزو طرح هاي ملي است، گفت: اعتبار لازم براي ساخت و تكميل اين طرح بايد از طريق منابع ملي تخصيص مي يافت ولي با شرايط پيش آمده، 70 ميليارد ريال اعتبار به اين طرح اختصاص يافت.
وي افزود: به علت اين كه در گذشته در مراحل ساخت بيمارستان نظارت خوبي نشده و طرح مورد نظر با نيازهاي امروزي تناسب نداشت، تغييراتي در طرح آن لحاظ شد و مساحت آن از هفت هزار مترمربع به 10 هزار و 500 مترمربع افزايش يافت.
حيدري گفت: علاوه بر تجهيزات، تنها براي عمليات عمراني اين طرح 135 ميليارد ريال اعتبار برآورد شده است.
وي بيان كرد: شهرستان مياندوآب داراي 2 بيمارستان و هر كدام داراي 150 تخت است و با افتتاح فاز دوم بيمارستان فاطمه (س) تعداد تخت هاي بيمارستاني در اين شهرستان به 400 تخت افزايش مي بايد.
مدير شبكه بهداشت و درمان مياندوآب همچنين بيان كرد: طرح بهداشتي كلينيك تخصصي هم در زميني به مساحت يكهزار و 800 مترمربع و با برآورد اعتبار 35 ميليارد ريال در محوطه بيمارستان فاطمه(س) اجرا و در دهه فجر بهره برداري مي شود.
حيدري اضافه كرد: با بهره برداري از اين كلينيك، پزشكان تمام تخصص هاي رشته پزشكي در دو نوبت صبح و عصر به بيماران خدمات ارائه خواهند داد.
وي گفت: ساخت كلينيك تشخيص بيماران سرطاني از ديگر طرح هايي است كه اينك بيش از 90 درصد پيشرفت دارد و در دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد.
وي افزود: بيماران سرطاني براي دريافت خدمات به شهرهاي بزرگ مراجعه مي كنند كه با ساخت اين كلينيك در مياندوآب، مشكل درماني بيماران سرطاني تا حدودي رفع خواهد شد.
حيدري اظهار كرد: شهرستان مياندوآب داراي 20 مركز بهداشتي و درماني در مناطق شهري و روستايي است كه در 2 سال گذشته، هفت طرح درماني در اين شهرستان اجرا شده كه 48 نفر پزشك عمومي به طور شبانه روزي در اين مراكز استقرار و به مردم خدمات ارائه مي دهند.
وي با قدرداني از خيران سلامت شهرستان مياندوآب، گفت: در 1.5 سال گذشته توسط خيران نيك انديش، پنج طرح بهداشتي و درماني ساخته شده است كه بخش ICU بيمارستان عباسي با اختصاص چهار ميليارد ريال يكي از آنهاست كه از سوي خيران احداث شد و اينك يكي از مراكز نمونه استان آذربايجان غربي است و نزديك به 13 ميليارد ريال هم از سوي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي براي تجهيز آن اعتبار صرف شد.
وي گفت: با توجه به اينكه بخش ICU اين بيمارستان مستقل بوده و تنها پنج تخت داشت، اكنون تعداد تخت ها به 15 مورد افزايش يافته و تمام امكانات آن مطابق با استانداردهاي روز دنيا است.
حيدري دومين طرح بهداشت و درماني اين شهرستان كه به همت خيران ساخته شده است را مركز مشاوره بيماري هاي رفتاري، عنوان كرد و گفت: اين مركز به همت خير مياندوآبي كه همكار شبكه بهداشت نيز است، با اختصاص 800 ميليون ريال راه اندازي شده، تا جوانان در آستانه ازدواج در كلاس هاي مشاوره اي در خصوص مسائل ازدواج آگاهي يابند.
وي ساخت سردخانه اجساد بيمارستان عباسي و سه قطعه پاركينگ در محوطه اين بيمارستان، هر كدام به مساحت 2 هزار و 500 مترمربع با همكاري خيران و ساخت سر در براي اين بيمارستان را از ديگر طرح هاي حوزه سلامت در سطح شهرستان مياندوآب عنوان كرد.
شهرستان مياندوآب با بيش از 260 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد.
مهمترين اخبار ايرناي كشور، آذربايجان غربي و مهاباد را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبري تلگرام اين رسانه به آدرسirna_newsmahabad@دريافت كنيد.
3093**انتشار دهنده: پيمان پاكزاد