۱۷ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۴۳
کد خبر: 82376518
T T
۰ نفر
امام جمعه آستارا: حجاب و عفاف در فرهنگ مسلمانان ريشه دارد

آستارا - ايرنا - امام جمعه شهرستان مرزي بندر آستارا گفت: ترويج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه مانع افزايش ناهنجاري هاي اجتماعي مي شود و حجب و حيا در آداب و آموزه هاي ديني مسلمانان ريشه دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا حجت الاسلام كاظم حافظ نيا در خطبه هاي نماز جمعه شهرستان آستارا با اشاره به سالروز توطئه هاي استعماري كشف حجاب توسط رضاخان پهلوي افزود: توطئه كشف حجاب در زمان حكومت استبدادي طاغوت، عزت مسلمانان را مورد هدف قرار داد اما مسلمانان آگاه و زنان غيرتمند ايران اسلامي، در مقابل اين توطئه پليد ايستادگي كردند.
وي با اشاره به اينكه خطرات و آسيب هاي بد حجابي در مقايسه با بسياري از معضلات اجتماعي ديگر بيشتر است، اضافه كرد: به خطر افتادن عزت و جايگاه زن، افزايش ناهنجاري هاي جسمي و روحي، كاهش تمايل به ازدواج، افزايش ناهنجاري هاي خانوادگي و بالا رفتن آمار طلاق از اثرات پديده شوم بدحجابي در جامعه است.
حجت الاسلام حافظ نيا با اشاره به افزايش پديده بد حجابي در برخي از كلان شهرها و شهرهاي توريستي كشور تصريح كرد: حجاب يكي از ارزش هاي دين مقدس اسلام است و بايستي مورد توجه همه قرار بگيرد.
خطيب جمعه آستارا به رسانه اي شدن وضعيت گورخواب ها در تهران اشاره كرد و گفت: رسانه هاي غربي و معاند نظام با هدف تخريب چهره نظام جمهوري اسلامي و ناديده گرفتن خدمات حكومت و دولت ايران، از اين موضوع استفاده سوء كردند.
حجت الاسلام حافظ نيا ادامه داد: گرمخانه هايي توسط دولت براي اين افراد تعبيه شده و مسئولان بايد نسبت به ساماندهي آنها اقدام كنند.
وي در بخش ديگر سخنانش خواستار توجه مسئولان شهرستان آستارا به مسائل اساسي ورزش شد و بيان كرد: بايد متوليان امر ورزش به دنبال استعداديابي و اجراي كارهاي زيربنايي در حوزه ورزش باشند و خريداري امتياز تيم ورزشي با يك سري اهداف سياسي، مشكلي را در حوزه ورزش شهرستان برطرف نمي كند.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان و در همسايگي جمهوري آذربايجان واقع است.
خبرنگار: يوسف هدايتي ** انتشاردهنده: كبيري
7105 / 7124/2007