۱۸ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۳۸
کد خبر: 82377799
T T
۰ نفر

ادامه ناامنی در جنوب یمن با انفجار انتحاری

۱۸ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۳۸
کد خبر: 82377799
ادامه ناامنی در جنوب یمن با انفجار  انتحاری

تهران-ایرنا- منابع آگاه یمنی روز شنبه اعلام كردند كه در اثر انفجار یك عامل انتحاری در پست ایست و بازرسی در جنوب یمن، 6 نظامی كشته و 20 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی از عدن، یك منبع محلی آگاه كه خواست نامش ذكر نشود، گفت:عامل انتحاری خود را در پست ایست و بازرسی در استان ابین در جنوب یمن منفجر كرد.
در اثر این انفجار كه در شهرستان «الوضیع» زادگاه عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن رخ داد، 6 نظامی یمنی كشته و 20 تن دیگر زخمی شدند.
بر اساس این گزارش، هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است، اما عموما گروه القاعده كه در پی حمله ائتلاف عربی به یمن به سركردگی عربستان، دوباره جان تازه ای برای انجام اقدام های تروریستی گرفته، مسئولیت این حمله ها را به عهده می گیرد.
بر اساس این گزارش، بیشتر مناطق استان ابین از جمله شهرستان های الوضیع و المحفد بارها شاهد انفجارهای تروریستی در پست ایست و بازرسی بوده كه منجر به كشته یا زخمی شدن نظامیان و غیرنظامیان زیادی در این مناطق شده است.
همچنین در حمله هفته گذشته عناصر القاعده به پست بازرسی شهر الوضیع در شرق استان ابین یك تروریست كشته و 2 نیروی امنیتی زخمی شدند.
تجاوز 23 ماهه عربستان به یمن بیش از 11 هزار كشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته، و این كشور را به ویرانه ای تبدیل كرده است .
خاورم**9329** 1010
مترجم: ندا بهبودی*انتشار دهنده :حسن معظمی
۰ نفر