۲۲ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۳۹
کد خبر: 82382788
T T
۰ نفر
ایجاد یك هزار تعاونی در مازندران در دولت یازدهم

نوشهر - ایرنا - مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به تعاونی ها، از ایجاد یك هزار تعاونی در مدت سه سال گذشته در مازندران خبر داد.

كامران اصغری روز چهارشنبه به ایرنا گفت : دولت یازدهم تاكنون گام های خوبی در جهت فعال شدن تعاونی های غیر فعال در كشور برداشته است.
وی با بیان اینكه حدود 14 هزار تعاونی در استان مازندران وجود دارد ، خاطر نشان كرد: امسال برای رونق این تعاونی ها در قالب های مختلف به میزان یكصد میلیون تا یك میلیارد تومان به 50 تعاونی تسهیلات پرداخت شده است كه میزان پرداختی ها تا پایان سال به یكصد تعاونی خواهد رسید.
مدیر كل تعاون ، كار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: در دولت قبل با حذف شدن برخی مشوق ها به دلیل مشكلات اقتصادی ، فعالیت برخی از تعاونی ها تعطیل شده بود.
اصغری با اشاره به این كه مازندران به لحاظ تعداد تعاونی جزو سه استان نخست كشور است ، گفت: با توجه به اهمیت نقش تعاونی‌ها در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، كیفیت فعالیت تعاونی ها نیز ارتقا یابد.
وی ادامه داد: در این راستا در دولت یازدهم علاوه بر پرداخت تسهیلات كم بهره، معافیت مالیاتی تعاونی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
مدیر كل تعاون ، كار و رفاه اجتماعی مازندران همچنین با اشاره به حمایت های دولت تدبیر و امید در بسته حمایتی و تبصره 26 گفت : این دولت امسال برای رونق تولید و اشتغالزایی استان 470 میلیارد تومان اختصاص داد كه با این میزان اعتبار برای هفت هزار نفر شغل ایجاد شده است.
وی خاطر نشان كرد: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری حدود 15 هزار جوینده كار در سطح استان مازندران مشغول به كار شوند.
حدود 14 هزار شركت تعاونی در مازندران ثبت شده است ولی هم اكنون اندكی بیشتر از هفت هزار شركت با عضویت دستكم 136 هزار نفر فعالیت دارند.
خبرنگار: سیدمحمد اكبرموسوی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1295/ 1602/1899
۰ نفر