۲۶ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۰۱
کد خبر: 82387725
T T
۰ نفر
عامل ايجاد هويت جعلي در فضاي مجازي در گناباد دستگير شد

گناباد- ايرنا- فرمانده انتظامي گناباد از دستگيري عامل سرقت عكس از پروفايل و ايجاد هويت جعلي در فضاي مجازي در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ علي اكبر كياني روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: فردي با مراجعه به پليس عنوان كرد از مدتي قبل در فضاي مجازي و از طريق يكي از شبكه ‌هاي پيام رسان تحت موبايل مزاحمت ‌هايي براي وي ايجاد شده و تصوير وي به عنوان پروفايل در يك اكانت ناشناس گذاشته شده است.
وي اظهار كرد: در اين ارتباط پست ‌هاي غير اخلاقي با عكس هاي شاكي به چند نفر از جمله چند استاد دانشگاه ارسال شده كه لطمه بسيار به هويت وي وارد كرده است.
وي گفت: با اظهارات شاكي و بررسي و اقدامات كارشناسان پليس فتا در گناباد متهم كه پسر 20 ساله بود، شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ كياني افزود: متهم در رويارويي با ادله فني جرم خود را پذيرفت و علت آن را اختلاف با شاكي و انتقام از وي كه هم دانشگاهي اوست عنوان كرد.
وي با توصيه مردم به ويژه جوانان به دقت بيشتر گفت: عدم دقت كاربران در انتشار تصاوير خود در شبكه هاي اجتماعي باعث سوء استفاده از تصاوير آنان در فضاي مجازي مي شود.
وي اظهار كرد: براساس قانون جرايم رايانه ‌اي، هرگونه هتك حرمت و انتشار اكاذيب به منظور تشويش اذهان عمومي، جرم محسوب شده و مرتكب آن علاوه بر جزاي نقدي به مجازات حبس نيز محكوم مي شود.
شهرستان گناباد در 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
2095/7545/ 6053 خبرنگار: فهيمه نعمتي شهري ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم