۲۶ دی ۱۳۹۵، ۱۸:۰۴
کد خبر: 82388137
T T
۰ نفر
100 كارتن خواب معتاد در اصفهان شناسايي و پذيرش شدند

اصفهان - ايرنا - استاندار اصفهان از شناسايي و پذيرش يكصد كارتن خواب معتاد در در اين استان خبر داد.

به گزارش عصر يكشنبه ايرنا، رسول زرگرپور در جلسه شوراي مبارزه با مواد مخدر استان افزود: 50 نفر از اين عده در گرمخانه، پذيرش و 50 نفر هم به مركز ماده 16 استان ارجاع داده شدند.
گرمخانه به اماكن اسكان شبانه افراد بي خانمان گفته مي شود.
در مركز نگهداري و كاهش آسيب موضوع ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر، معتادان فاقد گواهي درمان و معتادان متجاهر(كسي كه عمل خود را بصورت آشكار انجام دهد)،به مدت يك تا سه ماه نگهداري مي شوند.اين مركز در منطقه 'قلعه شور' از توابع اصفهان با ظرفيت 160 نفر واقع است.
زرگرپور با اشاره به ميزان مرگ و مير ناشي از مسموميت حاد مواد مخدر گفت: سهم زنان در اعتياد و مرگ ناشي از آن 10 درصد است و طبق بخشنامه وزارت بهداشت، بيمارستان ها مكلف به شناسايي زنان معتاد باردار هستند تا روند درمان نوزادان آنها و معرفي شان به بهزيستي انجام شود.
وي با بيان اينكه خيران استان هاي اصفهان، كرمان و كردستان اقدامات خوبي در زمينه مبارزه با مواد مخدر و پرداخت هزينه هاي درمان آنها انجام داده اند، گفت: در جمع آوري معتادان متجاهر نيز اقدامات خوبي از سوي اين بخش صورت گرفته است.
زرگرپور با اشاره به گزارش مديركل بهزيستي استان در باره كمپ هاي ترك اعتياد گفت: در 9 ماه امسال، 90 كمپ با حدود 18 هزار نفر مراجعه در استان فعاليت داشتند.
استاندار اصفهان افزود: در همين مدت حدود 33 تُن مواد مخدر در استان كشف شد.
بر اساس آمار اعلام شده از سوي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر اصفهان، در اين استان حدود 96 هزار معتاد وجود دارد.
ت/6027/6994
خبرنگار: آرزو فلاح* انتشار: شكراللهي