دانشگاه علوم پزشكی آذربایجان غربی به عنوان دانشگاه برتر در كاهش مرگ مادران باردار انتخاب شد

ارومیه- ایرنا- رئیس گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی آذربایجان غربی گفت: این دانشگاه به عنوان دانشگاه برتر در سال 95 در حیطه پیگیری فعال مادران پرخطر و كاهش مرگ مادران باردار انتخاب شد.

پریسا صدیق راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه در 9 ماهه سال گذشته شاهد مرگ 14 مادر باردار در آذربایجان غربی بودیم، اظهار كرد: این میزان طی سال جاری به پنج مورد كاهش یافته است.
وی برگزاری كارگاه استانی 2 روزه در حوزه معاونت امور بهداشتی و 63 كارگاه شهرستانی با عنوان كارگاه مادران پرخطر جهت آموزش های مختلف و نظارت بر فرآیند ارجاع در مراكز خدمات جامع سلامت از جمله اقدام های این دانشگاه در راستای كاهش مرگ و میر مادران باردار دانست.
به گفته وی از دیگر عوامل كاهش مرگ مادران باردار می توان به طراحی و ارسال فلوچارت ارجاع مادران پرخطر به كلیه شبكه های بهداشت و درمان شهرستان ها و مراكز جامع سلامت، راه اندازی كلینیك تخصصی ویژه در سه مركز جامع سلامت و عقد قرارداد با پنج متخصص زنان، چهار متخصص داخلی و چهار متخصص اطفال اشاره كرد.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشكی آذربایجان غربی با پنج مهمانسرا در شهرستان های ارومیه، خوی، چالدران، شاهیندژ و چایپاره جهت اسكان مادران باردار پرخطر در جوار بیمارستان ها در مواقع بحران و فصول سرد سال قرار داد همكاری دارد.
به گزارش ایرنا، در آذربایجان غربی 12 باب حامله سرا در 12 شهرستان فعال است.
3214/3072 ** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی