۲۸ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۵۲
کد خبر: 82390849
T T
۰ نفر
كلاهبرداري با تراكنش هاي جعلي بانكي/خريد اينترنتي آبميوه و بر باد رفتن سرمايه

تهران - ايرنا - رئيس پليس فتا استان البرز از كشف پرونده كلاهبرداري ميليوني خبر داد و گفت: متهم با تراكنش ‌هاي جعلي بانكي اقدام به خريد از فروشگاهها مي‌ كرد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمد اقبالي افزود: در پي شكايت متصدي فروشگاه خدمات كامپيوتري در منطقه فرديس استان البرز مبني بر اينكه فردي با مراجعه به فروشگاه وي با انجام برخي از شگردهاي مجرمانه از جمله ارائه تراكنش ‌هاي جعلي بانكي و مهندسي اجتماعي اقدام به‌ خريد كالا و كلاهبرداري 10 ميليون ريالي كرده است كه مراتب با دستور قضايي به صورت ويژه در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.
وي افزود: با استفاده از برخي اقدامات تخصصي و پيچيده پليسي كارشناسان اين پليس فردي مذكر را به هويت «م . م » شناسايي و مشخص شد كه متهم در حال تردد در استان‌هاي تهران‌، البرز‌، سمنان‌، گيلان و مازندران است.
سرهنگ اقبالي افزود: در پي بررسي‌ هاي بيشتر مشخص شد كه متهم اقدام به كلاهبرداري 27 ميليون ريالي از يك فروشگاه ديگر نيز كرده است كه اين مورد بر حساسيت پرونده افزود.
اين مقام انتظامي ادامه داد: در يك عمليات غافلگيرانه و دقيق متهم دستگير و به مقر پليس فتا منتقل شد كه با تحقيقات انجام شده از وي همدستان و مالخرهاي اين پرونده نيز شناسايي و طي عمليات‌هايي جداگانه دستگير شدند، متهمين طي گزارشي به دادسرا اعزام و همگي مطابق قانون راهي زندان شدند.

**خريد اينترنتي ناآگاهانه ، سرمايه خريدار را بر باد داد
رييس پليس فتا استان خراسان رضوي گفت: عامل كلاهبرداري 100ميليون ريالي از شهروند مشهدي در شمال غرب كشور توسط پليس فتا استان خراسان رضوي دستگير شد.
سرهنگ جواد جهانشيري با بيان اينكه شهروندي براي ارجاع و رسيدگي به شكوائيه خود به پليس فتا استان مراجعه كرد، افزود: شاكي در اظهارات خود به كارشناسان پليس فتا گفت، در شركتي كار مي‌كردم و پس از چندين سال به سختي سرمايه 100ميليون ريالي را براي راه‌اندازي فعاليت اقتصادي فراهم كردم ولي متاسفانه در چشم بر‌هم زدني از بين رفت.
توسط برخي دوستانم قانع شدم كه كار در شركت ره‌آوردي برايم ندارد و به اميد اينكه بتوانم درآمد چشمگيري داشته باشم اقدام به خريد اينترنتي آبميوه از سايتي كه رقم پيشنهادي خوبي را به عنوان آفر در سايت اعلام كرده بود، كردم اما هرچه منتظر نشستم از آبميوه‌ها خبري نبود ناچار كه براي طرح شكايت به دادگاه رفته و شكايتم را براي رسيدگي به پليس فتا ارجاع كردند.
وي افزود: كارشناسان پليس فتا پس از بررسي موضوع و اخذ اظهارات شاكي اقدامات فني خود را آغاز و پس از انجام يكسري فعاليت‌هاي فني و پليسي متهم 47 ساله‌اي را در اين رابطه شناسايي و با هماهنگي قضايي دستگير كردند.
رييس پليس فتا استان خراسان رضوي ادامه داد: متهم كه مدير شركت مربوطه بود در رويارويي با ادله فني ضمن اعتراف به بزه ارتكابي اظهار داشت در صدد جبران خسارت وارده به مالباخته است.
جهانشيري اضافه كرد: شركت‌ وي مدتي است كه دچار بحران مالي شده و ديگر قادر نيست به تعهدات خود عمل كند در همين حين با وسوسه مدير فروش شركت اغفال شده و به پيشنهاد وي بعد از تعطيل شدن فعاليت فيزيكي كارخانه، فعاليت در سايت اينترنتي شركت را تعطيل نكرديم و عمل دريافت وجوه براي خريد آبميوه را از طرف مشتري در اينترنت ادامه مي‌داديم.
سرهنگ جهانشيري ادامه‌ داد: پرونده براي مشخص شدن تعداد فقرات كلاهبرداري و ميزان وجوه دريافتي در دست بررسي مي‌باشد و متهم جهت سير مراحل قضايي به دادسرا اعزام شده است.

**توقيف پارچه هاي ميلياردي قاچاق
فرمانده انتظامي شهرستان سروآباد استان كردستان از كشف 159 طاقه پارچه قاچاق به ارزش يك ميليارد و 200 ميليون ريال خبر داد.
سرهنگ عليرضا كرجي گفت: در پي دريافت خبري مبني بر تردد مشكوك يك دستگاه تويوتا در حوالي جاده فرعي دورود به سمت سنندج، بلافاصله اقدامات پليسي در دستور كار ماموران اين فرماندهي قرار گرفت.
وي با بيان اينكه در اين راستا ماموران پليس آگاهي و يگان امداد به محور مذكور اعزام و موفق به توقيف اين خودرو شدند، افزود: در بازرسي از اين خودرو، 159 طاقه پارچه خارجي به متراژ چهار هزار و 60 متر در رنگ ها و اندازه هاي مختلف كشف شد.
اين مقام انتظامي تصريح كرد: ارزش ريالي اين متراژ پارچه در ارزيابي كارشناسان يك ميليارد و 200 ميليون ريال برآورد شده است.

** توقيف كالاهاي قاچاق از 10 دستگاه تريلر
فرمانده انتظامي شهرستان دشتستان استان بوشهر از توقيف 10 دستگاه تريلر و كشف بيش از 23 ميليارد ريال انواع كالاي قاچاق در 48 ساعت گذشته خبر داد.
سرهنگ سيدجواد رضوي گفت: با توجه به تأثير سوء قاچاق بر اقتصاد كشور، فرماندهي انتظامي شهرستان دشتستان با برنامه ريزي جامع مبارزه با قاچاق كالا را به عنوان يك اولويت در دستور كار قرار داده است.
اين مقام انتظامي افزود: در همين زمينه عوامل انتظامي مستقر در ايستگاه بازرسي شهيد صلاحي در محور خروجي حين كنترل وسايل نقليه عبوري در 48 ساعت گذشته، 10 دستگاه تريلر كه مشكوك به حمل كالاي قاچاق بودند را توقيف كردند.
سرهنگ رضوي اظهار داشت: دربررسي هاي به عمل آمده از وسايل نقليه توقيفي انواع كالاي قاچاق شامل: لوازم التحرير، لوازم آرايشي، گل وگياه مصنوعي، قطعات ولوازم خرازي، كيس كامپيوتر و انواع قطعات سخت افزاري فاقد مدارك گمركي كه به صورت قاچاق در حال انتقال به ديگر نقاط كشور بودند، كشف شد.
فرمانده انتظامي دشتستان ارزش تقريبي محموله هاي قاچاق مكشوفه را طبق نظر كارشناسان بيش از 23 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: در اين ارتباط 10 متهم دستگير و پس از تشكيل پرونده و تكميل تحقيقات به مرجع قانوني تحويل داده شدند.

**انهدام باند سارقان خودرو
رئيس پليس آگاهي استان البرز از انهدام باند سارقان خودرو و كشف 15 فقره خودرو سرقتي خبر داد.
سرهنگ جواد صفايي گفت: در پي دريافت يك فقره پرونده سرقت خودرو از سوي دو نفر از كلانتري 12 شهيد چمران به پليس آگاهي، بازجويي از متهمان آغاز شد .
وي گفت: متهمان كه همگي داراي سوابق كيفري بودند در ابتدا منكر ارتكاب هر گونه سرقت شدند اما در تحقيقات تكميلي پليس و در مواجهه با دلايل و مستندات موجود، لب به اعتراف گشوده و به سرقت 15 دستگاه پژو پارس و پرايد در شهرستان هاي فرديس و كرج اعتراف كردند .
رئيس پليس آگاهي استان البرز در خصوص شيوه و شگرد سارقان گفت: اين افراد با استفاده از شاه كليد و تخريب قفل درب خودرو ، در ساعات پاياني روز و اوايل صبح در مكان هاي خلوت و بدون تردد اقدام به سرقت خودروها مي كردند.
سرهنگ صفايي گفت: با راهنمايي متهمان تعدادي از مالباختگان شناسايي و تلاش براي شناسايي ساير مالباختگان ادامه دارد.

**كشف10تن گوشت غيربهداشتي قبل از توزيع در بازار
فرمانده انتظامي شهرستان خميني شهر استان اصفهان از كشف 10 هزار كيلوگرم گوشت بوقلمون غير بهداشتي آماده توزيع در بازار خبر داد.
سرهنگ علي جعفري نژاد گفت: ماموران انتظامي شهرستان خميني شهر مطلع شدند يك واحد صنفي اقدام به بسته بندي مقدار زيادي گوشت بوقلمون غير بهداشتي كرده و قصد توزيع آن را دارند كه پس از هماهنگي با اداره كشاورزي و دامپزشكي اين شهرستان و هماهنگي با مقام قضائي به محل اعزام شدند.
وي ادامه داد: در بازرسي از محل 10 تن گوشت غير بهداشتي كه به صورت غير مجاز بسته بندي و آماده توزيع در بازار بود كشف شد، كارشناسان مربوطه ارزش گوشت هاي كشف شده را يك ميليارد ريال اعلام كرده اند، در اين خصوص يك نفر شناسايي و جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي تحويل داده شد.

**كشف محموله يك ميلياردي گوشي تلفن همراه
ماموران پليس آگاهي شهرستان بيجار استان كردستان موفق به كشف يك محموله گوشي تلفن همراه قاچاق به ارزش يك ميليارد ريال شدند.
سرهنگ رسول كرمي چگيني فرمانده انتظامي شهرستان بيجار، گفت: در پي كسب اخبار مردمي مبني بر تردد يك دستگاه خودرو حامل بار قاچاق در مسير روستاي 'جعفرآباد' بلافاصله ماموران پليس آگاهي به موقعيت اعلامي اعزام شدند.
وي افزود: ماموران با رصد محورهاي مواصلاتي به يك دستگاه سمند حامل بار قاچاق مشكوك شده و به صورت نامحسوس اقدام به مراقبت و تعقيب آن كردند.
سرهنگ كرمي چگيني اظهار داشت: ماموران در يك اقدام غافلگيرانه و ضربتي اين خودرو را متوقف كردند و در بازرسي از آن موفق به كشف 168 دستگاه گوشي تلفن همراه قاچاق شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان بيجار افزود: ارزش ريالي اين گوشي هاي تلفن همراه كه برند خارجي بوده و از نوع هوشمند هستند، يك ميليارد و 200 ميليون ريال برآورد شده است.
اجتمام9105**1569
خبرنگار:معصومه نيكنام **انتشار: علي حبيبي
۰ نفر