۱ بهمن ۱۳۹۵، ۸:۴۲
کد خبر: 82394099
T T
۰ نفر
معاون وزیر خارجه هند:توسعه هند ضرری برای رشد چین محسوب نمی شود

دهلی نو-ایرنا- معاون وزیر امور خارجه هند با بیان اینكه توسعه این كشور ضرری برای رشد چین محسوب نمی شود خاطرنشان كرد دهلی نو در صدد اعتماد سازی هرچه بیشتر با چین برای گسترش روابط دو جانبه است .

به گزارش ایرنا، اس .جی.شانكار'روز جمعه در گفت وگویی در دهلی نو اظهار كرد هرچند هند و چین در زمینه تجاری و ارتباطات مردمی روابط قابل قبولی دارند ولی اختلاف های سیاسی باعث كمرنگ شدن روابط دو كشور شده است .
وی تصریح كرد رهبران سیاسی هند و پاكستان نباید روابط راهبردی دوجانبه بین پكن و دهلی نو را فراموش كنند.
معاون وزیر امور خارجه هند با اشاره به كریدور اقتصادی چین و پاكستان خاطرنشان كرد پكن باید به حساسیت های هند در خصوص حاكمیت این كشور احترام بگذارد.
وی تصریح كرد این كریدور در منطقه ای ایجاد شده كه هند آن را بخشی از سرزمین این كشور می داند.
شانكار خاطرنشان كرد چین پیش از سرمایه گذاری گسترده در این منطقه باید با دهلی نو مشورت می كرد.
هند اعلام كرده است كه كریدور اقتصادی چین و پاكستان كه از كشمیر تحت كنترل پاكستان می گذرد ،حاكمیت ارزی این كشور را نقض می كند.
روابط هند و چین در چند ماه گذشته پس از مخالفت پكن با عضویت هند در گروه تامین كنندگان هسته ای و قرار گرفتن نام 'مسعود اظهر' در لیست تحریم های سازمان ملل دچار تنش شده است.
دهلی نو مدعی است كه 'مسعود اظهر' رهبر گروه تروریستی 'جیش محمد' طراح اصلی حمله ترویستی یك سال پیش (دوم ژانویه 2016) به پایگاه نظامی 'پتانكوت' هند در نزدیك خط كنترل مرزی در كشمیر بوده است.
چین تاكنون دوبار در شورای امنیت با قرار گرفتن نام مسعود اظهر در لیست تحریم های سازمان ملل مخالفت است.
دهلی نو خواستار قرار گرفتن نام مسعود اظهر در لیست تحریم های سازمان ملل برای كاهش فعالیت رهبر جیش محمد شده است .
آساق**267*انتشار دهنده:احمدعلی خلیل نژاد