۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۰۳
کد خبر: 82395508
T T
۰ نفر
پانزدهمین دوره مسابقه ریاضی تورنمنت شهرها در اصفهان برگزار می شود

اصفهان- ایرنا- خانه ریاضیات اصفهان پانزدهمین دوره مسابقه بین المللی تیمی ریاضی را با نام «تورنمنت شهرها» اسفند امسال در این خطه برگزار می كند.

به گزارش ایرنا، مسابقه ریاضی بین­ المللی تورنمنت شهرها، یك مسابقه حل مساله ریاضی است كه تمام شهرهای جهان می­ توانند در آن شركت كنند و دفتر اصلی آن در مسكو قرار دارد.
این مسابقه با هدف جذب و شناسایی دانش آموزان مستعد ریاضی، ترویج فرهنگ كار گروهی و گسترش روابط علمی و فرهنگی با سایر كشورها برگزار می شود.
مسئول روابط عمومی خانه ریاضیات اصفهان روز شنبه به ایرنا گفت: این مسابقه در دو مرحله در اسفند امسال و آبان 96 بین دانش آموزان سال‌های هشتم و نهم (سطح 1) و دهم و سوم دبیرستان (سطح 2) در قالب تیم های سه نفره در كلانشهر اصفهان برگزار می شود.
فریبا چوپانی افزود: مرحله اول این مسابقه در نواحی ششگانه آموزش و پرورش شهر اصفهان روز جمعه 13 اسفند برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان برگزیده مرحله اول در تابستان 1396 در دوره‌های حل مسأله و سپس در آبان 1396 در مرحله دوم شركت می‌ كنند.
وی تصریح كرد: افرادی كه پس از مرحله دوم به اردوی تابستانه مسكو دعوت می‌شوند در تابستان 1397 در این اردو شركت خواهند كرد.
چوپانی مهلت ثبت نام در این مسابقه را 23 بهمن اعلام و اظهار كرد:علاقه مندان شركت در مسابقه تورنمنت شهرها می توانند در پایگاه اینترنتی خانه ریاضیات اصفهان به آدرس www.mathhouse.org ثبت نام كنند.
وی خاطرنشان كرد: اگر دانش آموزانی از شهرهای دیگر نیز علاقه مند به شركت در این مسابقه هستند می توانند ثبت نام كنند.
پارسال در چهاردهمین دوره مسابقه تورنمنت شهرها حدود 600 دانش آموز از اصفهان شركت كردند.
خانه ریاضیات اصفهان در سال 1381 به تورنمنت شهرها پیوست.
اولین تورنمنت شهری در سال 1979 در شهرهای مسكو، لنینگراد و ریكا برگزار شد و امروزه دانش­آموزان بیش از 100 شهر دنیا در آن شركت می كنند.
ت/3011/ 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
كانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna