۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۲۷
کد خبر: 82396125
T T
۰ نفر
تظاهرات ده ها هزار فلسطینی در اعتراض به جنایت های رژیم صهیونیستی

تهران – ایرنا – ده ها هزار فلسطینی روز شنبه در اعتراض به جنایت تخریب خانه هایشان و قتل شهروندان فلسطینی در روستای عرعره واقع در اراضی اشغالی 1948، تظاهرات كردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، فلسطینیان در اعتراض به سیاست تخریب خانه هایشان از سوی رژیم صهیونیستی كه تازه ترین آن در روستاهای قلنسوه و ام الحیران صورت گرفت و حادثه قتل شهید یعقوب القیعان تظاهرات كردند.
این تظاهرات به دعوت كمیته عالی پیگیری مردمی و جنبش های مردمی و جوانان و در اعتراض به تخریب بیش از پیش خانه های فلسطینیان در اراضی اشغالی 1948 برگزار شد.
ایمن عوده رئیس لیست مشترك نماینده های عرب پارلمان رژیم صهیونیستی گفت: این تظاهرات بزرگ نشان دهنده پایبندی ما به حقوق خود در سرزمین فلسطین است، ما به اینجا آمده ایم تا فریاد علیه نژادپرستی، كشتار و تخریب منازل برآوریم.
وی افزود: زندگی شرافتمندانه خواسته و حق ماست، فریاد ما فریاد به چالش كشیدن تخریب خانه هایمان است، ما نمی توانیم به سادگی از كنار حوادث قلنسوه و ام الحیران رد بشویم، ما با تمام این طرح ها برخورد خواهیم كرد؛ چرا كه نبرد ما نبرد صاحبان حق و نبرد ملی، دمكراتیك و قانونی است.
رژیم صهیونیستی در حالی به تخریب منازل فلسطینیان ادامه می دهد كه شورای امنیت سازمان ملل سوم دی ماه قطعنامه توقف فوری فعالیت های شهرك سازی رژیم اسرائیل را در اراضی اشغالی فلسطینیان، تصویب كرد.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر با تخریب فوری منزل ده ها فلسطینی در منطقه المثلث در شمال و جنوب فلسطین اشغالی و شهر قدس موافقت كرده است.
رژیم صهیونیستی به منظور تحت فشار قراردادن فلسطینیان اقدام به مصادره و تخریب زمین ها و ساختمان های آنان می كند تا بتواند زمین های بیشتری از فلسطینیان را تصاحب و شهرك های خود را توسعه دهد.
سازمان ملل و بیشتر كشورهای جهان، شهرك سازی های رژیم صهیونیستی در كرانه باختری و بیت المقدس را غیرقانونی می دانند؛ چرا كه این رژیم در جنگ سال 1967 این سرزمین ها را اشغال كرد.
بر مبنای كنوانسیون ژنو هرگونه ساخت و ساز از سوی رژیم اشغالگر در سرزمین های اشغالی ممنوع است.
از سوی دیگر انجمن اسیران فلسطینی اعلام كرد كه نظامیان رژیم صهیونیستی شب گذشته و بامداد امروز 233 شهروند فلسطینی از جمله همسر یك شهید را بازداشت كردند.
خاورم*9364*1144مترجم:محسن عزیزی* انتشار دهنده: علیرضا جباری
۰ نفر