۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۴۳
کد خبر: 82397296
T T
۰ نفر
پیشرفت فیزیكی بزرگ ترین ایستگاه مترو كشور به 86 درصد رسید

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید اعلام كرد ایستگاه مترو هشتگرد به 86 درصد پیشرفت فیزیكی رسیده است و امیدواریم طبق برنامه ریزی های انجام شده، از این ایستگاه در نیمه نخست سال آتی بهره برداری شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محسن نریمان» امروز (یكشنبه) در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از ایستگاه مترو هشتگرد افزود: تاكنون برای آماده شدن این ایستگاه مترو سه هزار میلیارد ریال از منابع داخلی شركت عمران شهرهای جدید هزینه شده است.
ایستگاه مترو هشتگرد رفت و آمد مردم در مسیر هشتگرد- كرج- تهران را تسهیل می كند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام كرد ایستگاه مترو هشتگرد به عنوان بزرگ ترین ایستگاه مترو كشور، در زمینی به مساحت 23 هكتار و با 20 هزار مترمربع ساخته شده است و برای تكمیل آن دوهزار میلیارد ریال دیگر نیازمندیم.

** هشت هزار واحد مسكن مهر بدون متقاضی در شهر جدید هشتگرد
مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید اعلام كرد آیین نامه اجرایی مصوبه شورای پول و اعتبار برای افزایش تسهیلات واحدهای مسكن مهر از 300 میلیارد به 400 میلیارد ریال بزودی ابلاغ می شود كه اولویت پرداخت برای تكمیل واحدهای مسكن مهر در شهرهای جدید پردیس، پرند و هشتگرد است.
نریمان افزود: اكنون نزدیك به هشت هزار واحد مسكن مهر در شهر جدید هشتگرد بدون متقاضی است اما چندین درخواست برای خرید كلی آن از انبوه سازان به ما رسیده است. با این همه، در نظر داریم واحدهای بدون متقاضی مسكن مهر را با طرح جامع مسكن اجتماعی تطبیق دهیم.
وی گفت: وزارت راه و شهرسازی همواره درصدد است هزینه رفت و آمد مردم در اطراف تهران كاهش یابد و برای تكمیل خدمات رو و زیربنایی واحدهای مسكن مهر در اطراف تهران فضاهای گردشگری، درمانگاه، كلانتری، مسجد، فضاهای آموزشی و فرهنگی در نظر گرفته شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: یكی از مهمترین مسائل ما در توسعه مترو و حمل و نقل آسان تسهیل تردد ساكنان شهرهای جدید با قطارهای حومه ای است و بنابراین به دنبال اجرای طرح جامع ریلی بین شهرهای جدید در اطراف تهران هستیم.
به گزارش ایرنا، ‌بیست و ششم دی ماه مدیركل دفتربرنامه ‌ریزی و اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازی گفت: 117 هزار واحد مسكونی مهر بدون متقاضی داریم كه به معنای تخصیص غیربهینه منابع است كه توازن و تعادل تخصیص منابع را بر هم زده و باید برای آن راهكارهای مناسبی پیش بینی شود.
اقتصام**1108**1540**1961** خبرنگار: ایرج منصوری** انتشاردهنده: مریم مسعود

آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
@IRNAeco
https://telegram.me/irnaeco
۰ نفر