۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۳۵
کد خبر: 82399607
T T
۰ نفر
توسعه عملیات گازرسانی به شهر بافق با تامین اعتبار 40میلیارد ریالی

یزد- ایرنا- فرماندار بافق گفت: در سالجاری 40 میلیارد ریال برای تكمیل و توسعه شبكه گازرسانی به برخی مناطق فاقد گاز این شهر تامین اعتبار شده كه روند اجرایی آن با شتاب در حال انجام است .

محمد زاده رحمانی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از روند اجرایی این فاز سوم و پایانی پروژه گازرسانی به شهر بافق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود:نصب علمك گاز در فاز نهایی و قطعه پایانی این شهر از اواخر آبان ماه سالجاری آغاز شده و با نصب 2هزار علمك كه پیشرفت قابل قبولی است همچنان ادامه دارد.
فرماندار بافق با بیان اینكه با پیگیری های به عمل آمده 2 هزار علمك گاز در 2 ماه گذشته نصب شده افزود: سرعت و دقت عمل متولیان امر گاز رسانی به شهر بافق مخصوصا در مرحله نهایی این پروژه بی سابقه بوده است.
وی گفت: این تعداد علمك در مناطق قلعه، مظفریه، راه آهن، بلوار امام جعفرصادق(ع)، آتش نشانی، حدفاصل میدان شهدا تا مسجد جامع و قسمت ورودی شهر نصب شده است.
زاده رحمانی افزود: علاوه بر نصب علمك بیش از 300 متر هم در مناطق مختلف این شهر شبكه گذاری شده است.
فرماندار بافق با یادآوری اینكه در ادامه كار نیز 50 مورد شبكه پراكنده در مناطق باقی مانده وجود دارد ابراز امیدواری كرد در اسفندماه سال جاری اجرای این موارد به پایان برسد و در تمام محلات این شهر علمك گذاری صورت بگیرد.
وی با بیان اینكه تا پایان سالجاری همه شهروندان بافقی از نعمت گاز برخوردار می شوند افزود: در اولین روزهای سال 96 عملیات گازرسانی و علمك گذاری در روستاهای حاجی آباد، صدرآباد، فاضلیه و رضائیه هم آغاز خواهد شد.
زاده رحمانی تصریح كرد: در مرحله سوم كه اعتبار 40میلیاردریالی آن تامین شده یكصد كیلومتر شبكه داخلی انجام و 2 ایستگاه TBS با ظرفیت 10 هزار متر مكعب بر ساعت نصب و حدود چهار هزار خانوار از گاز شهری برخوردار می شوند.
نخستین مشعل گاز شهری بافق با 63 كیلومتر لوله گذاری آذر ماه سال 93 با حضور مسئولان شركت گاز استان، فرماندار بافق ،جمعی از مسوولان محلی و مردم و خانواده های شهدای این شهر روشن شد و بیش از سه هزار خانوار بافقی زیر پوشش شبكه گاز شهری قرار گرفتند.
هم اینك افزون بر 6 هزار و 500 خانوار بافقی از نعمت گاز برخوردارند و چهار هزار خانوار بی نصیب ماندند و امسال نیز كماكان از سیستم گرمایشی نفت سوز استفاده كردند.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 كیلومتری یزد قرار دارد.
7543/ 5054 خبرنگار: اصغرعسكری** انتشار: بهنام احمدی *
IRNAYAZDD@