۵ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۱۳
کد خبر: 82400682
T T
۰ نفر
نماینده ولی فقیه در كردستان: ایران اسلامی امروز امنیت، عزت و آسایش دارد

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان كردستان گفت: ایران اسلامی باوجود همه توطئه ها و خیانت های دشمنان، امروز امنیت، عزت و آسایش دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید محمد هاشمی شاهرودی شامگاه سه شنبه در آئین شبی با شهدای گمنام در مسجد جامع سنندج، افزود: انقلاب با وجود همه دشمنی هایی كه در طول عمر خود با آن مواجه بوده است به راه خود ادامه می دهد.
وی اظهار كرد: در دوران جنگ تحمیلی به گمان خود می خواستند طی یك هفته ایران را اشغال كنند اما با سال ها مقاومت مواجه شدند.
وی ادامه داد: پس از این دشمنی ها، جمهوری اسلامی در بعد نظامی و اقتصادی رشد كرد اما حمله های سیاسی شروع شد تا به خیال خود ما را منزوی كنند.
آیت الله شاهرودی با بیان اینكه آنها پی بردند كه نگاه دنیا به جمهوری اسلامی است، افزود: دشمنان سپس به سراغ تحریم رفتند تا به تعبیر خودشان با تحریم های فلج كننده با ایران مقابله كنند كه این نقشه آنها هم به نتیجه ای نرسید.
نماینده ولی فقیه با اشاره به سخن امام خمینی (ره) گفت: ما در جنگ با همین شهادت ها و رشادت ها انقلاب خود را به جهان نشان دادیم.
او همچنین به ارج و قرب شهادت در نزد خداوند اشاره كرد و ادامه داد: شهدا یك معامله ای با خدای خود داشته اند كه به این درجه رفیع می رسند و شهادت نصیب آنها می شود.
وی اظهار كرد: در حادثه اخیر در تهران نیز برخی از آتش نشانان با اینكه در مرخصی بودند نیز به محل حادثه رفتند و شهید شدند كه این نشان می دهد شهادت در آن زمان از سوی خدا برای آنها تعیین شده بود.

** فرهنگ ایثار و شهادت امروز هم می تواند عامل ایستادگی باشد
جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس كردستان نیز در این آئین گفت: امروز هم فرهنگ ایثار و شهادت می تواند عامل ایستادگی در مقابل زورگویان و مستبدین باشد.
سردار حمزه فلاح افزود: فرهنگ شهادت بود كه انقلاب اسلامی را پیروز كرد و عامل ایستادگی ها در هشت سال دفاع مقدس بود.
وی با بیان اینكه فرهنگ وحدت، شهادت و ایثار نیاز است كه در جامعه احیاء شود و بماند، ادامه داد: شهدا از ما انتظار دارند راه آنها را ادامه دهیم و سیره آنها را در زندگی پیاده كنیم.
وی با اشاره به اینكه شهدا در زمان زنده بودن و بعد از شهادت درس وحدت دادند، تاكید كرد: همین فرهنگ شهادت است كه می تواند امروز جامعه را حفظ كند.
فلاح گفت: كسانی كه ادعای انقلابی بودن دارند یا مسئولیتی در این نظام بر عهده آنها است اگر می خواهند خدمتگزار راه امام (ره) باشند باید راه شهدا را ادامه دهند.
وی افزود: مردم كردستان امروز ولایتمداری و عشق به شهدا را ثابت كردند و استقبال خوب آنها جای تقدیر و تشكر دارد.
جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس كردستان، گفت: شهدای گمنام با ورود به استان، فضای آن را عطرآگین و ما را گرد هم جمع كردند و باز موجب وحدت شدند.
پیكر پاك و مطهر 20 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی كردستان عراق، عصر امروز سه شنبه، بعد از ورود به كشور از طریق مرز باشماق مریوان، بر دستان مردم انقلابی شهرستان سنندج تشییع شد.
این شهدا در مناطق آهنگران، پرویزخان و پنجوین در عملیات های بیت المقدس پنج، والفجر چهار و كربلای 2 تفحص شدند.
6108/ 3020
**خبرنگار: امید بهمنی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان كردستان در كانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg