۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۵۶
کد خبر: 82401668
T T
۰ نفر
سالانه 200 هزار بارداری منجر به سقط!

دزفول - ایرنا - مدیر كل سلامت جمعیت،خانواده و مدرسه وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشكی گفت:حدود یك میلیون و 750 بارداری سالانه در كشور اتفاق می افتد كه یك میلیون و 530 هزار مورد از این بارداری ها به فرزندآوری و حدود 200 هزار مورد به سقط جنین منجر می شود.

به گزارش ایرنا محمداسماعیل مطلق روز چهارشنبه در همایش تبیین سیاست های كلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و كودك در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشكی دزفول با اشاره به عوارض فراوان سقط جنین دربانوان گفت:عفونت،افسردگی و چسبندگی رحم از جمله عوارض ناشی از سقط جنین در بانوان است ضمن اینكه اكثر افرادی كه در بیمارستان های روانی بستری می شوند سابقه سقط جنین داشته و دچار افسردگی شدید شده اند .
مطلق با اشاره به اینكه افرادی كه سقط جنین داشته اند دچار آسیب های روانی و اجتماعی فراوانی شده اند گفت:باید برای پیشگیری از سقط جنین فرهنگ سازی شود .
وی اعتیاد را یكی از چالش های بزرگ در كاهش جمعیت دانست و گفت:اعتیاد علاوه بر فقر،ابتلا به بیماری های مقاربتی مشكلات اجتماعی مانند طردشدن از خانواده ،مشكلات پرورشی وتربیتی و كودكان بدسرپرست را به دنبال دارد كه در 2 دهه آینده به چالش جدی برای كشور تبدیل خواهد شد لذا باید این چالش بزرگ با همكاری كلیه اقشار جامعه رفع شود.
مطلق در بخش دیگری از سخنان خود به فرصت های كشورمان در خصوص جمعیت پرداخت و گفت:اكنون 13 میلیون زوج در آستانه ازدواج در كشور وجود دارد كه امكان باروری دارند ضمن اینكه وجود 16 میلیون نوجوان در كشور از دیگر فرصت های طلایی است كه باید از آنها برای ارتقای رشد جمعیت استفاده كرد.
وی افزود:علاوه بر این ازدواج در كشورمان به عنوان یك ارزش سنتی و دینی در بین جوانان مطرح است بطوری كه بالای 80 درصد جوانان كشورمان تمایل به ازدواج دارند بطوری كه طبق آماری كه در سال 90 انجام شد 2.2 مردان و 3.4 زنانی كه در سنین بین 45 تا 49 سال قرار دارند هنوز ازدواج نكرده اند .
7278/1042خبرنگار:رقیه كردی-انتشاردهنده: فاطمه نوری جهانگرد
۰ نفر