۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۲۶
کد خبر: 82404564
T T
۰ نفر
130 زنداني ديه چشم انتظار كمك هاي مردمي هستند

بندرعباس- ايرنا - رئيس ستاد ديه هرمزگان گفت: هم اكنون 130 زنداني ديه و جرائم غيرعمد با بدهي 165 ميليارد ريال در زندانهاي استان چشم انتظار كمك هاي مردمي هستند.

به گزارش روز شنبه ايرنا ، احمد مرادي نژاد در مراسم جشن گلريزان زندانيان با همكاري بانك مسكن استان افزود: در سال جاري 137نفر با بدهي 157ميليارد ريال از زندانهاي هرمزگان آزاد شدند و به آغوش جامعه بازگشتند.
وي بيان داشت: تاكنون توسط ستاد ديه هرمزگان تعداد 2 هزار و 600 زنداني با مبلغ يكهزار و 500 ميليارد ريال از زندان هاي استان آزاد شده اند.
رئيس ستاد ديه هرمزگان اظهاركرد: محكوميت هاي مالي مهم ترين علت زنداني شدن افراد است و بايد به نحوي اين افراد كه بيشتر سرپرست خانوار هستند به آغوش گرم خانواده بازگردند.
وي گفت: 20 درصد زندانيان به خاطر تصادف در زندان هستند كه در اين بين بيشتر آنها موتورسواران مي باشند كه بدليل نداشتن گواهي نامه يا بيمه توان پرداخت ديه را نداشته و روانه زندان شده اند كه در اين زمينه كارهاي پيشگيرانه بايد انجام شود.
مرادي نژاد ضمن تقدير از بانك مسكن هرمزگان براي سومين سال متوالي برگزاري جشن گلريزان يادآورشد: بانك مسكن نخستين بانك در استان است كه در اين امر خداپسندانه پيشقدم شده و باعث شد در ديگر استان ها و حتي در تهران اين كار انجام شود و هر ساله توسط اين بانك در سراسر كشور كمك هايي را به ستاد ديه انجام دهند تا بتوانيم زمينه آزادي زندانياني را فراهم نماييم.
وي گفت: ديگر بانك ها و ادارات استان بايد از بانك مسكن الگو بگيرند زيرا هم كاركنان و هم مشتريان اين بانك با هم در اين كار مشاركت مي كنند و با كمك هايي كه در سال گذشته از سوي بانك مسكن به ستاد انجام شد توانستيم 6 نفر از زندانيان را آزاد كنيم.
اين مسئول اضافه كرد: براي اينكه تعداد افرادي كه روانه زندان مي شوند كاهش پيدا كند بايد كارهاي پيشگيرانه بيشتري انجام شده و آموزش هاي لازم به افراد جامعه داده شود زيرا هميشه پيشگيري بهتر از درمان است.
مرادي نژاد ادامه داد: زندانياني كه بدليل جرائم غيرعمد روانه زندان شده اند، بدهكار بوده و بزهكار نيستند و اين ستاد تلاش مي كند اين زندانيان را آزاد كند.
7195/6048
خبرنگار: رقيه غلامي زاده **انتشار دهنده : خليل تنيده