۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۱۹
کد خبر: 82406285
T T
۰ نفر

فراخوان اهالی مطبوعات فارس برای همایش 17 بهمن

۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۱۹
کد خبر: 82406285
فراخوان اهالی مطبوعات فارس برای همایش 17 بهمن

شیراز- ایرنا - مدیرگروه مطبوعات و اطلاع رسانی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: 17بهمن ماه آغازراه گشایش مساواتی است كه در هفتمین دوره هیأت مدیره فعالین رسانه ای استان فارس شاهد آن خواهند بود و از اهالی خانه مطبوعات فارس می خواهیم در این روز به همایش بیایند.

به گزارش ایرنا صابر سهرابی یكشنبه در جمع هیأت مدیره خانه مطبوعات فارس گفت: امسال اصحاب و اهالی رسانه های استان فارس به نحوه دیگری در دولت تدبیر و امید ، تركیب هیأت مدیره خود را انتخاب خواهند كرد. وی ادامه داد:‌همانند دوره گذشته خانه، انتخابات كلیه خانه های مطبوعات سراسر كشور به صورت همزمان برگزار می شود و تنها تفاوت با دوره ششم خانه ، سیستم الكترونیكی رای گیری در مجمع عمومی فوق العاده در روز 15اسفند ماه امسال است.
سهرابی گفت:‌سیستم الكترونیكی اعضا را بی نیاز از مراجعه مستقیم می كند و با تجمیع آرا در سایت خانه مطبوعات كشور ، با اطلاع به خانه مطبوعات فارس، متعاقب آن كاندیداها و فعالین رسانه ای از هیأت مدیره منتخب باخبر خواهند شد.
وی ادامه داد: بنابراین یكشنبه هفته آتی 17 بهمن 95 از همه اعضای اصلی خانه مطبوعات فارس دعوت می شود كه راس ساعت 10 صبح در سالن غزل اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در چهارراه حافظیه حضور یابند. سهرابی بیان كرد:‌با این حضور پشت گرمی خود در اجرای دقیق تغییرات اساسنامه ای كه فارغ از هرگونه تبعیض و تفاوتی درنوع فعالیت یا رسانه متبوع برای حمایت آنها كلید خورد شركت ونظرات خود را برای اتخاذ تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده وتصویب كلیات اساسنامه مذكور اعلام كنند تا به سوی گشایش فصل دیگری از خانه متعلق به خود همگام قدم بردارند.
مدیرگروه مطبوعات و اطلاع رسانی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: با توجه به اینكه در زمره بیشترین مشاركت فعالین رسانه ای در همه زمینه ها در كشور هستیم، دور از انتظار نیست كه بیشترین مشاركت را در مقایسه با سایر استان ها در روز 17 بهمن ماه از اعضای خانه مطبوعات فارس شاهد باشیم.
وی درباره زمان ثبت نام كاندیداهای هفتمین دوره مجمع عمومی فوق العاده بیان كرد:در نشست مشتركی كه نمایندگان همه خانه های مطبوعات كشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس داشتند، جدول زمانبندی طراحی شد كه هم اكنون بر روی سایت خانه مطبوعات فارس قابل مشاهده می باشد و همه فعالین رسانه ای عضو این خانه می توانند در روز اول اسفندماه با در دست داشتن مدارك؛ تصویر همه صفحات شناسنامه ، تصویر كارت ملی، 6قطعه عكس ، و ارایه معرفی نامه از سوی ما با تائیدیه خانه مطبوعات فارس طی ساعت 8 الی 12 مراجعه و اعلام كاندیداتوری كنند.
سهرابی گفت:‌همچنین طی روزهای پنجم تا دهم ماه اسفند مدارك دریافتی كاندیداهای خانه مطبوعات فارس مستقر در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در تهران بررسی می شود و 13 اسفندماه این فرصت را فعالین رسانه ای خواهند یافت تا لیست نهایی نامزدهای هفتمین دوره مجمع عمومی فوقالعاده را از طریق سایت خانه مطبوعات كشور و استان فارس مشاهده كنند.
در ادامه بازرس خانه مطبوعات استان فارس نیز توضیح داد: یكی از دغدغه های همكاران ما در خارج از مركز استان كه هم اكنون عضو خانه و در شهرستان های دارای شعب خانه مطبوعات فارس مشغول فعالیت هستند، سختی حضور در شیراز بود كه خوشبختانه طبق این جلسه اعضای خانه در شهرستان های آباده، لارستان و مرودشت یكشنبه نیازی به حضور در مركز را ندارند و همزمان با مجمع عمومی عادی خانه با مراجعه به اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی متبوع خود راس ساعت 10 صبح در این عزم همگانی رسانه ای ، اساسنامه نوین را مورد بررسی و نظر مثبت و منفی خویش را به ما اعلام خواهند كرد.
غلامرضا عسكری بیان كرد: هم اكنون كل اعضای اصلی و افتخاری خانه مطبوعات فارس 378نفر است كه 21 عضو مربوط به خانه مطبوعات آباده ، 90 عضو متعلق به خانه مطبوعات لارستان و 52 عضو مربوط به خانه مطبوعات مرودشت است كه در مجمع عمومی عادی از 293 عضو اصلی بایستی طبق ماده 19 اساسنامه برای رسیدن به حد نصاب و تشكیل مجمع، حداقل دو سوم اعضا حضور یابند.
وی اشاره كرد: یكی از اهدافی كه همكاران به عنوان سدی در جلو مشاركت همگانی احساس می كردند و موجب دلسردی بود، خوشبختانه در مجمع عمومی فوق العاده شكسته شده و با سهمیه مقرردر فصل پنجم ماده 43 تبصره5 سقف رای گیری و كاندیداتوری اگر خارج از بیمه رسانه باشند برای روزنامه ها 6 نفر، خبرگزاری ها 4 نفر، هفته نامه ها و سایت های خبری 4 نفر و سایر نشریات 2 نفر مقرر شده است ولی اگر بیمه رسانه ها باشند، محدودیتی برای سقف رای گیری وجود ندارد.
عسكری درخواست كرد: از اصحاب و اهالی رسانه های فارس دعوت می كنیم تا در مهمترین سرنوشت خود یاریگر ما در ادای دین به ركن چهارم دموكراسی باشند تا با رای های ما كه تركیب هیأت مدیره هفت نفره طبق ماده 22 متشكل از دو نفر از مدیران مسئول نشریات چاپی یا الكترونیك و یك نفر علی البدل، سه نفر از روزنامه نگاران شاغل (خبرنگار،عكاس خبری، سردبیر، دبیر و گرافیست)و دو نفر عضو علی البدل، یك نفر از مسئولان نمایندگی و سرپرستی های روزنامه های سراسری با یك نفر عضو علی البدل، یك نفر از مسئولان خبرگزاری با یك نفر عضو علی البدل تشكیل می شود، برگ زرینی بر صفحات تاریخ و كارنامه خانه مطبوعات فارس نشانده و امیدواریم كه هیأت مدیره هفتم به انتظارات همتایان خود پاسخی در خور توجه بدهند.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالك زاده
6122 / 1876