۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۵:۱۹
کد خبر: 82407404
T T
۰ نفر
برف و كولاك شدید راه ارتباطی خراسان شمالی به سمنان را مسدود كرد

بجنورد - ایرنا - رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت : به علت بارش برف و كولاك شدید وعدم دید كافی راه ارتباطی گرمه در استان خراسان شمالی به میامی در استان سمنان تا اطلاع بعدی مسدود شد .

سرهنگ علیرضا حسین زاده یكشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد : در محورهای بجنورد به اسفراین در گردنه اسدلی به علت بارش برف و كولاك و باد شدید، محور بجنورد – آشخانه در گردنه امین الله ، محور آشخانه به جنگل گلستان در چمن بید و محور بجنورد - رازو جرگلان و دوراهی چمن بید به گرمه به علت بارش برف شدید و كولاك تردد فقط با زنجیر چرخ امكان پذیر است.
وی افزود : گردنه شیخ حسن در محورلوجلی - ینگه قلعه در شیروان نیز به دلیل بارش شدید برف و عدم ایمنی كافی محور تا اطلاع بعدی مسدود است.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت : بدلیل شرایط نامساعد جوی به علت بارش برف و كولاك و لغزندگی جادهای استان و پیش بینی مه گرفتی برای صبح فردا دوشنبه رانندگان از سفرهای غیر ضروری پرهیز كنند و در صورت ضرورت خودروی خود را از نظر امكانات ایمنی و فنی بازبینی كرده و از سالم بودن چراغ ها،لاستیك ها، وسایل گرمایشی و برف پاكن ها و به همراه داشتن زنجیر چرخ اطمینان حاصل كنند .
حسین زاده از رانندگان خواست با توجه به لغزندگی جاده ها با رعایت سرعت از بروز هرگونه حادثه جلوگیری كنند .
رئیس پلیس راه خراسان شمالی به رانندگان توصیه كرد : با توجه وضعیت نامساعد جوی جاده های استان با برنامه ریزی زمان بیشتری برای سفر خود در نظر بگیرند تا درصورت اختلال در جاده ها و كندی تردد دچار شتاب زدگی در رانندگی نشوند .
وی گفت: به علت بارش برف و لغزندگی سطح جاده عصر یكشنبه یك دستگاه وانت مزدا با یك كامیون درمحل رباط درمحور چمن بید به جنگل گلستان برخورد كرد كه راننده وانت مزدا در این حادثه كشته شد .
اداره كل هواشناسی خراسان شمالی مه صبحگاهی برای دوشنبه صبح و كاهش 8درجه ای دما تا سه شنبه را برای این استان پیش بینی كرد .
استان خراسان شمالی در شمال شرق كشور و در حد فاصل استان های شمالی كشور و مشهد مقدس قراردارد و بیش از پنج هزار كیلومتر راه اصلی و فرعی با 22 گردنه دارد كه اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد- جنگل گلستان از گردنه های برف گیر و سخت گذر این استان محسوب می شوند.
1744/7189خبرنگار: بتول صارمی **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده