۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۲۳
کد خبر: 82409747
T T
۰ نفر
تلاش در جهت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، دفاع از حريم شهداست

قم - ايرنا - معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استانداري قم گفت: هر گونه تلاش در جهت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در سطح استان و يا كشور در واقع دفاع از حريم شهداست.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از روابط عمومي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس قم، احد جمالي در ديدار مديركل حفظ آثار قم اظهار داشت: حضور مردمي خالصانه و با جان و مال در كنار نيروهاي مسلح در سنگرهاي رزم، همان ويژگي هايي است كه در عزاداري هاي سيدالشهدا(ع) نيز ديده مي شود، از اين رو هيات عزاداري انقلابي كانون هاي اصلي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت محسوب مي شوند.
وي با بيان اينكه رزمندگان اسلام و پيشكسوتان دفاع مقدس بايد ارزش والاي ايثارگري خود را در دوران دفاع مقدس بدانند، افزود: عظمت دوران دفاع مقدس از عظمت نهضت عاشورا سرچشمه گرفته است و لذا تمام لحظه هاي آن ارزشمند است.
جمالي همچنين با توجه به پيشنهاد بازديد مديران استاني مرتبط با فرهنگ ايثار و شهادت و اعضاي شوراي هماهنگي حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس از موزه دفاع مقدس استان همدان، ابراز اميدواري كرد اين بازديد در فرصت مناسبي بعد از ايام دهه فجر محقق شود.
وي در ادامه روند تصويب نهايي قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران در سطح كشور را موجب تحول اساسي در سطح جامعه ايثارگري دانست.
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس قم نيز در اين ديدار، گزارشي از اقدام هاي صورت گرفته با همكاري دستگاه هاي ذيربط در راستاي ترويج فرهنگ دفاع مقدس ارائه كرد.
احمد حسيني كسب رتبه هاي برتر كشوري در حوزه هاي چاپ و نشر و رسانه دفاع مقدس طي 2 سال گذشته را از افتخارهاي استان برشمرد و افزود: فضاي كشور در ايام فاطميه(س) معطر به شميم روح نواز وجود پيكرهاي مطهر شهداي گمنام خواهد بود و استان قم نيز از اين فوز عظيم بهره مند خواهد شد.
وي تشكيل شوراهاي هماهنگي حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس هر سه ماه يكبار در استان هاي سراسر كشور زير نظر مقام عالي استان را يادآور شد و خاطرنشان كرد: در اين راستا ضرورت دارد كميته هاي هفتگانه آموزش، هنري و نمايش، فرهنگي و رسانه اي، مراكز فرهنگي و يادمان دفاع مقدس، راهيان نور و امور پيشكسوتان و قشرها جلسات مستقل و مستمري برگزار نمايند تا در زمينه ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، كوچكترين خللي پيش نيايد و انسجام و همگرايي بيش از پيش ايجاد شود.
حسيني همچنين تدوين نقش دستگاه هاي دولتي در دوران دفاع مقدس را از كاركردهاي ويژه كميته هاي تخصصي عنوان كرد.
8138/ 1175 تنظيم كننده: فرزانه پيري ** انتشاردهنده: رضا عليمحمدي