به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبكه خبری یورونیوز، آلفا رباتی در حال توسعه است اما احتمالا دیری نمی پاید كه جوانان در مدارس ربات هایی شبیه آلفا می سازند.
به گفته كارشناسان، در گذشته تعلیم كودكان به طور فراگیر تنها با تمركز روی تئوری انجام می شد. ما تئوری ها را بارها برای آنها تكرار می كردیم و آنها امتحانات زیادی می دادند ولی كار عملی انجام نمی دادند و به همین دلیل، كار واقعی در محیط فناوری های جدید و كار با دست را فرا نمی گرفتند؛ این رویكردی است كه به آینده فناوری های جهان و یا به پیشرفت صنعت ربات ها كمكی نمی كند.
دانشمندان همچنین سعی كرده اند با پیشرفت در بخش فناوری های سمعی و بصری زمینه ای را فراهم كنند تا دانش آموزان با دیدن و شنیدن و لمس كردن، علم و دانش را بهتر از گذشته درك كنند.
به گفته كارشناسان، دانش آموزان برای فراگیری باید از دست هایشان استفاده كنند و به همین دلیل، دیدن و شنیدن كمك زیادی به درك بالای مفاهیم علمی می كند و اما بهتر از آن، لمس كردن خواهد بود.
برخی از بازی ها مانند لگوهای الكتریكی كمك زیادی به یادگیری علم الكترونیك و كار با سخت افزارهای الكترونیكی می كنند و دانش آموزان با كمك حسگرهای رنگی می توانند روش های مختلف علوم پایه برای ساخت ربات را فرا بگیرند.
امروزه وسایل و تجهیزات آموزشی و پرورشی كاملا تغییر كرده است و می توان انتظار داشت حضور ربات ها و رایانه ها در كلاس های درس تا آینده ای نه چندان دور در سراسر جهان فراگیر شود.
علمی**9031**
دریافت كننده: عادل پازیار* انتشار: زهره محتشمی پور
تهران- ایرنا- همكلاسی های جدید دانش آموزان، با توجه به پیشرفت فناوری و نیازهای به روز شده حوزه آموزش، احتمالا ربات هایی خواهند بود كه به دست آنها ساخته می شود.