۱۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۱۳
کد خبر: 82414300
T T
۰ نفر
امام جمعه مراغه: ايران به بركت تلاش جوانان به پيشرفت رسيده است

مراغه - ايرنا - عضو مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه مراغه با اشاره به پيشرفت هاي كنوني كشورمان در سال هاي اخير گفت: اين رشد و توسعه به دليل تلاش هاي داشمندان، جوانان و به بركت ولايت و پشتوانه مردمي نظام اسلامي است.

به گزارش ايرنا، آيت الله محمدتقي پورمحمدي در خطبه هاي نماز جمعه مراغه افزود: امروز در صنايع موشكي و دفاعي، پزشكي و تكنولوژي هاي پيشرفته در رتبه هاي برتر دنيا قرار داريم.
وي ادامه داد: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در كشورمان شاهد حضور خارجي ها به ويژه پزشكاني از كشورهاي ديگر بوديم كه تخصص چنداني هم در زمينه پزشكي نداشتند، اما امروز شاهد پيشرفت هاي قابل توجه و بي نظيري در اين حوزه و تربيت متخصصان بزرگ هستيم.
آيت الله پورمحمدي اضافه كرد: نيروهاي مسلح، مسئولان و حتي خود شاه نيز در زمان طاغوت در برابر قدرت هاي غربي و آمريكا ذليل بودند، اما امروز شاهد اقتدار نظام اسلامي در منطقه و دنيا بوده و نيروهاي نظامي مان در اوج قدرت هستند.
وي گفت: پيشرفت هاي كشورمان در اين عرصه ها موجب شده كه دولت آمريكا از اين رشد و توسعه احساس خطر كرده و در اجراي برجام كارشكني كند.
امام جمعه مراغه با اشاره به تصويب محدوديت ورود مردم هفت كشور به خاك آمريكا افزود: اين منع ورود براي برخي كشورها از جمله كشورمان با اعتراض هاي گسترده مردم و دانشگاهيان آن كشور روبرو شده است.
وي همچنين با اشاره به سالروز ولادت حضرت زينب (س) و روز پرستار گفت: اين قشر خدوم جامعه در پرستاري از بيماران در مراكز درماني از ثواب خدمت و عيادت از اين بيماران از درگاه خداوند بهره مند هستند.
آيت الله پورمحمدي افزود: پرستاران متعهد كشورمان همواره در سخت ترين شرايط و كمترين امكانات از بيماران پرستاري كرده و در التيام دردهاي آنان تلاش مي كنند.
وي اضافه كرد: پرستاران نيز بايد با الگو گرفتن از شيرزن كربلا حضرت زينب كبري (س) در امر پرستاري از بيماران در جامعه با تعهد و صبر تلاش و مجاهدت كنند.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعيت در 127 كيلومتري تبريز، مركز آذربايجان شرقي قرار دارد.
خبرنگار: ابراهيم مطلوبي**انتشار:محمد رستگار
7487/6132/6183