۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۴۳
کد خبر: 82415475
T T
۰ نفر
خيرين هشت باب كتابخانه عمومي در استان اردبيل ساختند

اردبيل - ايرنا - مديركل كتابخانه هاي عمومي استان اردبيل با اشاره به همت خيرين نيكوكار در حوزه كتابخانه سازي گفت: با مشاركت خيرين در دو سال اخير هشت باب كتابخانه عمومي در استان احداث شده است.

رباب عزيزخاني روز شنبه در آيين بهره برداري از كتابخانه عمومي 15 خرداد روستاي آراللوي اردبيل وجود اين مراكز فرهنگي در روستاها را عاملي مهم در توسعه فرهنگي و ترويج فرهنگ مطالعه در مناطق روستايي دانست و افزود: مشاركت بنياد علمي آموزشي قلم چي در زمينه تكميل و تجهيز پروژه هاي عمراني باعث شد در يك سال اخير چهارمين كتابخانه عمومي روستايي در استان به بهره برداري برسد.
وي همچنين مشاركت بنياد قلم چي در 13 پروژه عمراني كتابخانه اي را مايه افتخار در استان دانست و با تقدير از حسن توجه مسوولان نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور و بنياد علمي آموزشي قلم چي نسبت به استان اردبيل، تشريح كرد: در هر منطقه اي كه شاهد احداث كتابخانه عمومي بوده ايم، شور و شوق دوچندان در ميان كودكان و نوجوانان آن منطقه براي كتابخواني و علم آموزي رخ داده است.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي كتابخانه هاي عمومي اردبيل ، معاون سياسي و امنيتي استاندار اردبيل نيز در اين مراسم از تلاش هاي خيرين در حوزه كتابخانه سازي قدرداني كرد و نسبت به تداوم حمايت ها از اين حوزه قول مساعد داد.
ناصر نصيري افزود: كتابخانه هاي عمومي به عنوان نهاد مروج فرهنگ مطالعه و كتابخواني نقش بسزايي در توسعه فرهنگي مناطق دارند.
او حضور فعالانه خيرين نيكوكار را در حوزه ساخت، تكميل و تجهيز كتابخانه هاي عمومي و خريد منابع اين مراكز، باعث خوشحالي و اميدواري نسبت به توسعه روزافزون فرهنگ مطالعه دانست و گفت: بزرگان حوزه انديشه ، هنر ، فرهنگ، دانش و سياست از ميان اعضاي كتابخانه هاي عمومي برخاسته اند.
فرماندار اردبيل هم گفت: ساخت و افتتاح پنج باب كتابخانه عمومي در اين شهرستان در دو سال اخير در نوع خود كم نظير است و اين موفقيت مديون حمايت هاي دولت تدبير و اميد و مشاركت نهادهاي خيريه همچون بانك پاسارگاد و بنياد علمي آموزشي قلم چي مي باشد.
جواد زنجاني افزود: استعدادهاي بسياري از افراد در كتابخانه هاي عمومي كشف و پرورش داده شده و توسط كتابداران زحمتكش اين مراكز به سمت كسب موفقيت هاي اجتماعي و علمي سوق داده مي شود.
مدير دفتر نمايندگي بنياد علمي آموزشي قلم چي (وقف عام) هم از ساخت مدرسه ، كتابخانه و تقبل بورسيه دانش آموزان مستعد مناطق محروم خبر داد.
مداح ، تقبل هزينه هاي تكميل هفت باب و تجهيز 6 باب كتابخانه عمومي در استان اردبيل را نشانه نگاه ويژه بنياد قلم چي به استان دانست و اظهار كرد: اين بنياد در سال جاري بيشترين مشاركت در حوزه تكميل و تجهيز كتابخانه عمومي را در اين استان داشته است.
براي احداث كتابخانه عمومي روستاي آراللو با مساحت 250 متر مربع يك ميليارد و 800 ميليون ريال از محل اعتبارات دولتي هزينه شده و يك ميليارد و يكصد ميليون ريال نيز از محل كمك هاي مالي بنياد علمي آموزشي قلم چي براي تكميل و تجهيز آن صرف شده است.
اين كتابخانه شصت و يكمين كتابخانه عمومي نهادي استان بوده و هشتمين كتابخانه عمومي است كه در دو سال اخير با مشاركت خيرين در استان اردبيل افتتاح شده است.
سرانه مطالعه كتاب در كشور روزانه حدود 79 دقيقه و اين ميزان در استان اردبيل حدود 59 دقيقه در روز است.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده: سيفعلي موسي زاده
6018/6018