۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۲۶
کد خبر: 82418393
T T
۰ نفر

المپیاد منطقه ای فارسی آموزان در مسكو برگزار شد

۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۲۶
کد خبر: 82418393
المپیاد منطقه ای فارسی آموزان در مسكو برگزار شد

مسكو - ایرنا - سیزدهمین المپیاد فارسی آموزان پنج كشور در منطقه اوراسیا با حضور 45 زبان آموخته برای تعیین برترین ها در این رشته در مسكو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شركت كنندگان در المپیاد منطقه ای فارسی آموزان كه روز دوشنبه برگزار شد از كشور های روسیه، ارمنستان، قزاقستان، ازبكستان و بلاروس بودند.
رضا ملكی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران پیش از آغاز آزمون، یكی از نشانه های موفقیت در اجرای برنامه های زبان آموزی از سوی این رایزنی و همچنین دیگر نمایندگی های فرهنگی جمهوری اسلامی در كشورهای منطقه را برگزاری موفق دوره های المپیاد در مسكو اعلام كرد.
ملكی گفت: اكنون زبان فارسی به عنوان پیونده دهنده بسیاری از شهروندان كشورهای مختلف در منطقه ایفای نقش می كند.
وی افزود: با توجه به برنامه های پیش بینی شده، انتظار می رود دامنه فراگیری آموزش زبان فارسی در كشورهای حوزه اوراسیا گسترده تر شود.
زبان فارسی از زمان روسیه تزاری تا شوروی و اكنون هم روسیه نو در این كشور و بسیاری از 14 جمهوری استقلال یافته پس از فروپاشی سال 1991 مورد اقبال گسترده مردم قرار داشته و دارد.
افزون بر دوره های مداوم و فوق العاده مركز آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در روسیه، دانشگاههای زیادی در این كشور از جمله پنج دانشگاه اصلی مسكو شامل دانشگاه دولتی، زبان شناسی، علوم انسانی، روابط بین الملل و رسنو آموزش زبان فارسی را به عنوان رشته دانشگاهی اجرا می كنند.
اروپام 1516 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا