۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۲۸
کد خبر: 82418878
T T
۰ نفر
بهره برداری 44 طرح عمرانی و فرهنگی همزمان با هفتمین روز دهه فجر در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- همزمان با هفتمین روز از دهه مبارك فجر بهره برداری از 44 طرح عمرانی و فرهنگی روز دوشنبه در شهرستانهای مختلف خراسان رضوی آغاز شد.

مهمترین این طرحها گشایش بزرگترین دارالقرآن دانش آموزی شرق كشور در مشهد بود كه طی مراسمی با حضور مدیركل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و نماینده مردم مشهد و كلات در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.
در شهرستان بجستان نیز هفت طرح آموزشی، بهداشتی، درمانی و ورزشی در مجموع با 30 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید كه شامل مركز سلامت جامعه، آسفالت و روشنایی معابر، ساخت سالن ورزشی و مدرسه چهار كلاسه در روستاهای جزین و سریده، كلینك تخصصی بیمارستان آیت الله مدنی و مركز طب پزشكی شهر بجستان است.
در شهرستان خلیل آباد نیز هفت پروژه عمرانی و خدمات شهری به بهره برداری رسید كه شهرداری كندر برای پروژه های دهه فجر امسال سرمایه گذاری 10 میلیارد ریالی انجام داد.
آسفالت و بهسازی شش هزار مترمربع معابر شهری با صرف 9 میلیارد ریال اعتبار، اجرای پروژه جداسازی آب شرب از غیرشرب با صرف چهار میلیارد ریال، تكمیل و بازگشایی میدان با صرف چهار میلیارد ریال، مرمت آب انبار حاتمی و پیاده روسازی معابر از جمله این پروژه هاست.
در شهرستان گناباد نیز پنج طرح عمرانی به بهره برداری رسید كه این طرحها شامل برقرسانی و روشنایی معابر، احداث واحدهای مسكونی مددجویان تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و احداث خانه عالم روستای قنبرآباد گناباد است و در مجموع هشت میلیارد و 467 میلیون و 500 هزار ریال برای آنها هزینه شده است.
در شهرستان تربت جام نیز 6 طرح عمرانی، درمانی، آموزشی و خدماتی به بهره برداری رسید كه پنج مورد از این طرحها شامل مدرسه 2 كلاسه سمیع آباد، تقویت شبكه برق، تجهیز مركز خدمات جامع سلامت، تجهیز دهیاریها و آسفالت معابر با اعتبار 30 میلیارد ریال در منطقه پایین جام می باشد.
بازسازی مركز جامع سلامت سمیع آباد كه 6 ماه زمان برده بیش از یك میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه در برداشت كه بالغ بر یك میلیارد ریال آن صرف خرید تجهیزات آزمایشگاهی، دندانپزشكی و الكتروشوك شده است.
6 طرح عمرانی در بخشهای تعاون، آموزش و پرورش و برق نیز با هزینه 19 میلیارد و 270 میلیون ریال در شهرستان جوین مورد بهره برداری قرار گرفت.
همچنین امروز 6 طرح عمرانی، خدماتی و اشتغالزایی با هزینه 17 میلیارد و 30 میلیون ریال در شهرستان تایباد به بهره برداری رسید.
2 پایگاه سلامت واقع در مسكن مهر توحید شهر و میدان رسالت شهر سبزوار با هزینه پنج میلیارد ریال از دیگر طرحهای بهره برداری شده همزمان با هفتمین روز دهه مبارك فجر بود.
چهار طرح عمرانی شامل ساختمان دهیاری روستای دهنو، آبرسانی روستای كلاته مزینان، تكمیل طرح مجتمع آبرسانی مزینان با اجرای پنج كیلومتر خط انتقال آب و بهره برداری از معابر روستای صد خرو به طول 21 هزار مترمربع نیز امروز در شهرستان داورزن بهره برداری شد. اجرای این طرحها در مجموع 12 میلیارد ریال هزینه در بر داشت.
همزمان با دهه فجر امسال هزار و 224 پروژه عمرانی با هزینه 17 هزار و 930 میلیارد ریال در حوزه های مختلف كشاورزی، صنعت، معدن و خدمات در خراسان رضوی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
7489/1858**خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسین كریم زاده