۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۲۱
کد خبر: 82421907
T T
۰ نفر

يك قلاده كفتار در تفت تلف شد

۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۲۱
کد خبر: 82421907
يك قلاده كفتار در تفت تلف شد

يزد - ايرنا -رئيس اداره محيط زيست شهرستان تفت گفت: يك قلاده كفتار در مسير جاده كمربندي مسير تفت- اسلاميه بر اثر برخورد با خودرو هاي عبوري تلف شد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از روابط عمومي اين اداره محمدرضا خواجه افزود:بر حسب گزارش واصله يكي از همياران محيط زيست مبني بر تلف شدن يك قلاده كفتار در مسير جاده كمربندي مسير تفت- اسلاميه پس از حضور مامورين يگان حفاظت محيط زيست در محل با لاشه حيوان در حاشيه جاده كه بدليل برخورد با خودروهاي عبوري تلف شده بود مواجه شدند.
وي افزود:تصادفات جاده اي يكي از علل مهم مرگ و مير حيات وحش مي باشد و متاسفانه در مسير جاده كمربندي خصوصاً در منطقه اسلاميه هر ساله تعدادي از حيوانات وحشي نظير كفتار-شغال- گرگ- روباه- كاراكال و همچنين گونه هاي از جوندگان و خزندگان در اثر حوادث جاده اي تلف مي شوند.
كفتار گونه جانوري ارزشمندي است كه با پاكسازي طبيعت از لاشه هاي حيوانات از انتشار بسياري از بيماري ها و امراض ناشي از رها شدن لاشه هاي متلاشي شده در طبيعت جلوگيري مي كند و در دانش بوم شناسي از كفتار به عنوان رفتگران طبيعت ياد مي شود.
بيش از 800 گونه گياهي، 170 نوع پرنده، 60 نوع پستاندار وحشي و بيش از 40 نوع خزنده در مناطق حفاظت شده استان يزد شناسايي شده است.
60 نيروي محيط بان، يك ميليون و 270 هزار هكتار مناطق حفاظت شده استان يزد را محافظت مي كنند.
تفت در 20 كيلومتري جنوب غربي شهر يزد قرار دارد.
2088/6197 خبرنگار:كبري دانشي دهج**انتشار: محمدحسين فلاح تفتي