۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۲۴
کد خبر: 82422156
T T
۰ نفر

صدور 40 میلیون دلار طلا از تربت حیدریه

۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۲۴
کد خبر: 82422156
صدور 40 میلیون دلار طلا از  تربت حیدریه

تربت حیدریه- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: امسال معدن زرمهر تربت حیدریه 40 میلیون دلار صادرات طلا داشته كه برای استان ما و به خصوص شهرستان تربت حیدریه بسیار خوب است.

به گزارش ایرنا، راضیه علیرضایی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در تربت حیدریه افزود: با توجه به غنای زیاد معادن این منطقه، نگاه و اولویت نخست ما به تربت حیدریه نیز تمركز بر روی توسعه صنایع معدنی و فلزی است.
وی در خصوص راه اندازی كارخانه فولاد تربت حیدریه نیز گفت: نگاه ما راه اندازی حداقل یكی از 2 كارخانه فولاد بانك ملی یا كارخانه فولاد بنیاد مستضعفان در این شهرستان است.
علیرضایی افزود: بنیاد هم اكنون مشغول راه اندازی كارخانه فولاد خواف است كه تاكنون نزدیك به 70 درصد پیشرفت داشته و الزام دارند كه ابتدا خواف را راه انداخته و سپس كار را در تربت حیدریه آغاز كنند.
معدن طلای زرمهر تربت حیدریه در كیلومتر 9 جاده بایگ، در مسیر روستای فدیهه واقع شده است.
مدیر این معدن نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: معدن زرمهر هفت سال است كه فعالیت خود را آغاز كرده و درجه خلوص طلا و نقره آن 999.9 است.
زیارت نیا از ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص ذخیره معدن و میزان صادرات سالانه آن، به علت آنچه كه ملاحظات امنیتی خواند، خودداری كرد.
روستای فدیهه در 38 كیلومتری محور تربت حیدریه – بایگ واقع شده است.
شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 كیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132