۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۱۸
کد خبر: 82422328
T T
۰ نفر
جسد یكی از دو كودك غرق شده در كانال دنارت اصفهان پیدا شد

اصفهان- ایرنا- جسد یكی از دو خواهر خردسال غرق شده در كانال روستای دنارت اصفهان، صبح چهارشنبه توسط غواصان آتش نشانی اصفهان پیدا شد.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: ساعت 15 و 52 دقیقه روز گذشته خبر غرق شدن دو خواهر 4 و 7 ساله به سامانه 125 سازمان آتش نشانی اعلام شد كه تیم های غواصی از چهار ایستگاه اصفهان به محل عزیمت كردند.
محمد شریعتی با بیان اینكه عملیات برای یافتن دو كودك از ساعت 15 و 56 دقیقه روز سه شنبه آغاز شد، افزود: این عملیات تا شب گذشته ادامه داشت و صبح امروز نیز از سرگرفته شد.
مسوول امداد و نجات غواصی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: به گفته شاهدان عینی و بستگان دو كودك غرق شده، این دو دختر با نام های افسانه و پروانه نوروزی برای دیدن پدرشان به محل كار او در یك گاراژ واقع در محدوده كانال دنارت رفته بودند كه بر اثر بازیگوشی كودك چهارساله، وی به داخل كانال سقوط كرده بود.
سرآتشیار غلامعلی قربانی افزود: خواهر بزرگتر نیز كه برای كمك به او وارد كانال شده بود بدلیل شیب تند كانال و شدت جریان آب، غرق شد.
وی افزود: تلاش های پدر برای نجات فرزندانش بی نتیجه ماند.
وی گفت: پس از اعلام حادثه به سازمان آتش نشانی، نیروهای عملیاتی ایستگاه شماره 23 بعنوان نزدیكترین ایستگاه به محل حادثه، پس از چهار دقیقه در صحنه حاضر شدند.
وی افزود: چهار تیم غواصی پنج نفره از ایستگاه های شماره 5 پل بزرگمهر، 15 خوراسگان، یك خیابان مطهری و هشت آتشگاه و نیز قایق آتش نشانی برای عملیات نجات در آب، به محل اعزام شدند.
وی با بیان اینكه عملیات غواصی در شب بندرت انجام می شود و ممنوع است، گفت: عملیات نجات تا ساعت 21 و 10 دقیقه شب با كمك خودروی نوررسان در محل انجام شد و بدلیل سردی شدید هوا و آب و گل آلود بودن كانال و كاهش دید غواصان عملیات متوقف و از ساعت 8 و 16 دقیقه صبح امروز از سر گرفته شد.
مسوول امداد و نجات غواصی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: تاكنون هشت كیلومتر از مسیر كانال در محل های مختلف و پشت دریچه های آب تا منطقه اصفهانك تجسس شده است.
قربانی اضافه كرد: صبح امروز جسد كودك هفت ساله پیدا شد و تلاش غواصان برای یافتن جسد خواهر چهار ساله همچنان با قوت ادامه دارد.
روستای دنارت در 15 كیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

گ/7135 / 6027** خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون – انتشار: شكراللهی
۰ نفر