به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «مهدی جمالی» امروز (یكشنبه) در چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو در مركز همایش های برج میلاد افزود: در 2 سال گذشته تولید خودروسازی در سایپا به عدد غیرقابل قبول 800 دستگاه در روز رسید كه اكنون به 2 هزار و 500 دستگاه به عنوان یك هدف دست یافته رسیده ایم.
وی از رشد 54 درصدی تولید خودرو در یك سال اخیر خبر داد و گفت: از یك سال گذشته تاكنون، 6.5 درصد به سهم بازار جدید سایپا اضافه شده است.
جمالی افزود: تاكنون پنج هزار میلیارد ریال اوراق مرابحه در بورس ارایه شده و 6 هزار میلیارد ریال اوراق جدید نیز هفته آینده ارایه خواهد شد.
وی گفت: محصول سراتو در بازار بورس پذیرفته شده و به زودی اوراق فروش محصولات سایپا در بازار بورس عرضه می شود.
جمالی با بیان اینكه نوع مشاركت سایپا و سیتروئن، مدل همكاری در قالب فروش نیست، افزود: یك مدل مشاركتی و منافع بلندمدت در این همكاری طراحی شده است.
وی در این زمینه گفت: 50 درصد سایپا كاشان توسط كارشناسی رسمی ایران قیمت گذاری شده و بقیه را سایپا شریك است؛ در این همكاری علاوه بر صادرات می توانیم در زمینه قطعه سازی نیز همكاری داشته باشیم.
مدیرعامل سایپا از عرضه محصول ساینای اتوماتیك به عنوان خواسته عمومی با كمترین قیمت به بازار تا پایان امسال خبر داد و افزود: محصول 2012 سایپا با طراحی جدید و امكانات جدید به زودی به بازار عرضه می شود كه این محصول دارای استانداردهای اروپایی خواهد بود.
جمالی افزود: برند دوم قطعات یدكی را در گروه سایپا طراحی كرده ایم؛ این برند با نام سیپارت (cipart) در نمایشگاه جانبی همایش بین المللی صنعت خودرو رونمایی می شود.
مدیرعامل سایپا با بیان اینكه پایان امسال خبرهای خوبی برای سهامداران گروه سایپا خواهیم داشت، افزود: تا پایان سال، سایپا و شركت های زیرمجموعه آن می توانند سود عملیاتی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران با رویكرد فروش و خدمات پس از فروش به عنوان بزرگترین گردهمایی صنعت خودرو پس از برجام صبح امروز(یكشنبه) با حضور مدیران خودروسازی های بزرگ اروپایی و آسیایی از جمله پژو سیتروئن، اسكانیا، رنو و مدیران عامل انجمن قطعات خودرو تركیه و رئیس هیات مدیره انجمن قطعات خودرو فرانسه، آغاز به كار كرد.
نقش و سهم خدمات فروش و پس از فروش در ارتقای برند، زنجیره ارزش خدمات فروش و پس از فروش، رضایتمندی و وفاداری مشتریان خدامت فروش و پس از فروش و همچنین اقتصاد خدمات فروش و پس از فروش از مهمترین محورهای این همایش است.
در كنار این همایش، نمایشگاهی با حضور شركت های خودروسازی داخلی و همكاران خارجی آنها در مساحتی به وسعت حدود چهار هزار و 500 متر مربع در سایت نمایشگاهی مركز همایش های برج میلاد تهران برگزار شده است.
علاوه بر خودروسازان فرانسه، كشورهای تركیه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، ژاپن، كره و چین نیز در همایش صنعت خودروی ایران حضور دارند.
** 5500 دستگاه خودرو «ساندرو استپ وی» امروز پیش فروش شد
مدیر فروش گروه خودروسازی سایپا نیز در حاشیه این همایش درباره پیش فروش اینترنتی خودروی «ساندرو استپ وی» به ایرنا گفت: امروز از ساعت 11 صبح در كمتر از یك ساعت پنج هزار و 500 دستگاه از این خودرو پیش فروش شد.
تقی زاده افزود: این تعداد پیش فروش در حالی انجام شد كه براساس گزارش های دریافت شده، 360 هزار كاربر برای خرید این خودرو به پایگاه فروش اینترنتی سایپا مراجعه كردند.
وی گفت: سایپا محدودیت هایی برای ثبت نام قائل شده بود، از جمله اینكه هر متقاضی فقط یك بار می توانست از طریق شماره كارت ملی ثبت نام كند؛ علاوه بر این، عرضه خودرو از طریق نمایندگی ها نیز سهمیه بندی شده بود.
مدیر فروش گروه خودروسازی سایپا افزود: استقبال مردم از این خودرو را به شركت رنو گزارش كرده ایم و خواستار افزایش ظرفیت تولید این خودرو شده ایم تا بتوانیم نیاز بازار را پاسخ دهیم.
وی گفت: در صورت موافقت رنو با این درخواست، می توانیم تا پیش از سال جدید نیز یك ثبت نام دیگر برای این خودرو داشته باشیم.
تقی زاده، دلیل استقبال از این خودرو را تحویل به موقع، قیمت مناسب و جدید بودن این خودرو در بازار عنوان كرد.
وی درباره تحویل خودروهایی كه امروز ثبت نام شد نیز گفت: از هر ثبت نام 250 میلیون ریال بابت پیش پرداخت دریافت شد و بقیه در زمان تحویل - فروردین یا اردیبهشت ماه- مطابق قیمت روز دریافت خواهیم كرد.
به گزارش ایرنا، شركت خودروسازی پارس خودرو از شركت های تابعه گروه خودروسازی سایپا، شهریورماه امسال مدل جدید خودروی خود با نام ساندرو استپ وی را رونمایی كرد.
حجم موتور و حداكثر قدرت این خودرو مشابه مدل ساندرو هاچ بك است و در تفاوت ها حدود 50 كیلوگرم به وزن و به ترتیب 2، هفت و 50 میلی متر به طول، عرض و ارتفاع این خودرو اضافه شده است.
«مهدی جمالی» مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم رونمایی از این خودرو در ایران ابراز امیدواری كرده بود با توجه به قیمت و كیفیت ساندرواستپ وی، امسال 20 هزار دستگاه وارد بازار می شود.
«ساندرو استپ وی» از نخستین روز عرضه، با استقبال زیادی مواجه و این تقاضای بالا موجب شده است تفاوت زیادی (حدود 80 میلیون ریال) میان قیمت كارخانه و قیمت بازار ایجاد شود.
اقتصام**9189** 1070** 2023** خبرنگار: اسماعیل داودی ** انتشار: لطیف نكوئی
آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
پیش فروش 5500 «ساندرو استپ وی» كمتر از یك ساعت؛
30درصد محصولات تولیدی سایپا و سیتروئن به بازار خارجی عرضه می شود
۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۵۳
کد خبر:
82427337
تهران- ایرنا- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با معرفی محصولات جدید این گروه خودروسازی گفت: شركت خودروسازی سیتروئن پذیرفته است 30 درصد از محصولات تولیدی شركت مشترك سایپا و سیتروئن را در شبكه بازار خود عرضه كند.